Underbara helg!

Här har vi fått prova på sommaren i helgen. Över 20 grader både fredag och lördag - alldeles underbart! Vi hängde i parken, åt glass, tränade på att cykla och hade det väldigt mysigt. 

Dessutom, en parmiddag igår kväll med ett gäng fransoser som var väldigt trevlig. Som jag har längtat efter att prata franska! Många skratt med nya och gamla bekantskaper, det gör jag gärna om snart igen. 

Idag har stackars mannen jobbat och tjejerna och jag har hängt här hemma. Det behövde vi efter en hektiskt vecka. Fick dessutom till en nästan 2 timmars siesta - vilken lyx! 

Nu sitter jag och klurar på mat inför veckan. Snabbt och nyttigt ska det vara, vad har ni för tips? Hade glömt lite att man alltid måste handla i 2-3 affärer för att hitta allt man behöver här. Lite småirriterande när man vant sig vid ICA! 




1 Jenny:

skriven

Sommarvärme och fransoser, min typ av helg! :) Synd att mannen var tvungen att jobba, men låter ändå som en toppenhelg (och skönt med lång siesta!). Hoppas du får en fin vecka! Kram

Svar: Ja, du skulle varit med! :)
ParisLisa

2 Anonym:

skriven

SNABBlagat... Du skrev inte gott! Det jag brukar fixa om jag är ensam âr verkligen enklaste möjliga och inte godaste maten... Men även godare favoritrecept kan ju gâ fort om man lagar det ofta.
Typ Findus fiskpinnar och frysta gröna ärtor. Frukt/fruktsallad. Morotsstavar/gurkstavar och färdigköpt hummus/tzatziki medans barnet väntar. Croque madame. Korv och blomkâl. Spaghetti carbonara. Avokado och körbärstomater när barnet väntar. Kycklingcurry. Laxfilé i ugn med gul paprika, lite kardemumma, kokosmjölk och lite riven ingefära men det tar ju tid pâ sâ sätt att den ska stâ inne i 45 minuter. Knäckebrödsmackor med ost, skinka, paprika ett kokt ägg och thé om jag verkligen inte vill laga nâgot alls... Kokt potatis och köttbullar med fetaost och citronsaft i smeten... Men jag är inte den som lagar god mat hemma hos oss!

3 Ellinor:

skriven

Vilken fin och mysig helg ni haft. Här är våren också i antågande även om vi nog får vänta ytterligare ett tag innan vi kommer upp i de temepraturerna ;)
Ha det fortsatt fint!
Kram

Svar: Det ar ju inte varje dag har heller, men skont nar det hander helt klart! Snart blir det varmare i Sverige ocksa. Kram Lisa
ParisLisa

4 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

Vilka underbara bilder och vad mysigt ni verkar ha det. kram kram Linda

Svar: Vi har det jattemysigt!
ParisLisa

5 Mammatea:

skriven

Härligt med sol och värme.

Svar: Ja det gor under!
ParisLisa

Kommentera här: