Ibland maste man valja om

Vi har bokat biljetter. Jag spenderar den mesta barnfria tiden till att leta lagenheter och prata med maklare. Planerar hur vi ska packa och vad som ska fa folja med. 
 
Det blir inte alltid som planerat. Det ar for tufft utan pappa och make i huset. Alla saknar. Alla ar trotta. Sa nu aker vi till Warszawa. Vi blir borta hela varen, sen vet vi inte riktigt vad som hander. 
 
Nar det var som tuffast sa var det bara det har beslutet som gav mig energi. Sverige fick inte en rattvis start, men vi kommer tillbaks. Det har huset ar ju hemma nu, och det vantar pa oss. Tills dess ser vi nog alla fram mot nya aventyr, tillsammans! 
 
 

 
Honey, I'm coming home!
1 Eva:

skriven

Skönt att ta ett beslut även om det måste vara med blandade känslor! Ser fram emot att läsa mer om era äventyr i Warzsawa.

Svar: Ja ganska blandade kanslor. Mest for barnen, for min egen del ser jag bara fram emot miljoombyte och mer tid med min man!
ParisLisa

2 Mammatea:

skriven

Måste ändå vara skönt att ha tagit beslutet!

Svar: Absolut!
ParisLisa

3 Anonym:

skriven

Låter som en bra plan, familjen måste gå först och det tär och sliter att vara ifrån varandra.

4 Brysselkakan:

skriven

Vet inte varför min svar blev anonymt... men lycka till nu och det blir säkert bra!

Svar: Tack! Och ja, visst sliter det, inte kul alls!
ParisLisa

5 Jenny:

skriven

Åh vad skönt det måste ha varit när beslutet väl var taget. Och spännande med ännu ett äventyr, även om det blir till bekanta trakter. Hoppas vi får följa med. Stor kram till dig!

Svar: Ja det var det verkligen! Det klart ni far folja med, i den man jag hinner har. Annars pa IG sa klart! Stor kram till dig Jenny
ParisLisa

6 Ellinor:

skriven

Vi måste alltid våga prova det vi tror på, först därefter kan vi säga vad som var rätt eller fel. Saker behöver för den delen inte vara svart eller vitt. Men var sak har som bekant sin tid. Skönt för er att ha fattat detta beslut. Kommer att bli jättebra!

Svar: Tror ocksa att det kommer blir bra! Och Sverige var absolut inte fel, bara det att sa mycket andrades under resans gang som vi omojligt hade kunnat veta innan. Nu vet vi, och vi forsoker anpassa oss. Jag ar glad att sticka ivag igen :)
ParisLisa

7 Isabelle:

skriven

Vad underbart. Det är klart att ni ska bo tillsammans. Det är ju det viktigaste; speciellt med tvâ smâbarn att ta hand om.
Jag hade inte orkat ens en vecka ensam med tvâ smâ känns det som. Full av beundran!

Svar: Tack Isabelle! Och jag, visst ska vi vara tillsammams. Livet ar ju helt annorlunda for oss alla nar alla ar samlade. Langtar men oroar mig lite for Amaya. Hur ofta kan man flytta liksom...?
ParisLisa

8 Jenny/ Ekomamma i stan:

skriven

Förstår att det varit tufft, jag hade inte orkat en vecka utan maken ens. Det är tuffare med två småbarn än vad jag kunde ana när vi bara hade en.

Vad skönt att ni verkar ha hittat en lösning för er familj, nu i alla fall.

Svar: Ja visst ar det tufft? Brottas ofta med skuldkanslor... Hur kan det vara sa jobbigt att ta hand om mina egna barn och vart eget hus?? Men det ar det faktiskt. Sa nu ser vi fram emot varen!
ParisLisa

9 Mikaela:

skriven

Åh nej... Nu förstod jag nog vad det här betyder!! 😪
Jag tycker absolut att det här är rätt beslut, det tyckte jag redan innan du berättade det för mig!! Ni SKA vara tillsammans.
Men här och nu, när jag är trött och känslig blev jag väldigt egoistisk... Vi träffas ju för sällan även när ni bor här!!! :-(
Men, men ni kommer tillbaka och ni/vi är faktiskt bara fyra timmar bort dörr till dörr (jag har provat så jag vet!!).
Vi ses nästa vecka och förvänta dig ingen familjesemester i Sälen, för jag kommer vara med hela tiden! ;-)
Puss <3

Svar: Jag vet vännen... Usch. Men vi kommer i juni! Och det klart vi ska vara tillsammans i Sälen! Puss!
ParisLisa

10 Emelie :

skriven

Så tråkigt att höra att det inte har blivit som ni tänkt er men vilken tur att möjligheten finns att ändra sig. Jag önskar er all lycka till med nystarten i W!

Svar: Det klart ni får följa med och kanske får du till den där Warszawaresan? Kram Lisa
ParisLisa

11 Sandra:

skriven

Det är väl just det som är det fina med livet. Att vi kan välja om. Att inget måste vara för alltid utan det är vad vi vill att det ska vara. Världen, Sverige och Stockholm står kvar. Så himla skönt att beslutet är taget och att det blir av. Massa styrkekramar!

Svar: Tack kloka Sandra! Det är ju en lyx att kunna välja om, och vi hoppas komma tillbaks och börja om framöver. Hoppas ni bor kvar också så vi kan få till en date 😉 kram Lisa
ParisLisa

12 Mia Rohman:

skriven

Saker och ting blir sällan som man tänkt sig (speciellt det här med barn!!!). Helt rätt att ta nya beslut och nya tag. Det som är rätt vid ett tillfälle kanske är mindre rätt vid ett annat och vips så kanske det är rätt igen, vem vet?!

Massa kramar! (Vore riktigt kul att ses innan ni åker...om du orkar/hinner/och känner för, det ska inte bli någon stress. Jag kan ta mig vart som i så fall).

Svar: Nej det blir ju inte det. Och att åka tillbaks känns helt rätt just nu! Träffas jättegärna. Har en månad på oss ;) jobbar du nu eller hur ser dina veckor ut?
ParisLisa

13 Cecilia/svengland:

skriven

Hoppas allt reder upp sig för er, ibland måste man ju göra vad som känns rätt!!! Ser fram emot att följa nästa steg av er resa!! :-) Kram!

Svar: Det tror jag att det gör! Kul att du vill följa med 😊 kram
ParisLisa

14 Karin:

skriven

Förstår att du oroar dig för hur barnen ska ta det men jag tror ändå att det bästa för dem är att få vara med föräldrar som känner att de är på rätt plats. Och när du inte behöver dra hela lasset själv kommer du säkert att bli en gladare och roligare mamma. Låter som att ni har fattat rätt beslut - och Sverige finns ju som sagt kvar!

Svar: Det ar precis det jag hoppas! Att orka lite mer, att kunna ha kul tillsammans och inte bara kora militarlager stilen som det blivit har hemma.. Sverige finns absolut kvar och vi ar ju tillbaks i sommar :) Jag tror ocksa att vi fattat ratt beslut. Det kommer bli bra det har. Kram till dig!
ParisLisa

Kommentera här: