Vardagsglimtar

Manga saker gor mig lycklig just nu. "Sma" saker, som fagelkvitter och solsken. Tvatt som hanger pa tork i varsolen. Rodrosig dotter som ater middag i kvallsolen efter att ha lekt utomhus hela dagen. Utsikten fran var altan. Nya mobler i lekrummet. En glad bebis pa matbordet. 
 
 
 
 
1 Sara:

skriven

Vad fint ni verkar ha det!!

Hoppas få till en date när vi kommer till Stockholm i Juli. (12-14 om det löser sig med boende.) Din mamma pratade om att nu skulle ut och resa, men trodde det var senare.

Jobbar David i Sthlm nu förresten?

Kramar

Svar: Hej vannen, ledsen for sent svar!! Jag traffas mer an garna. Vi aker bort i August och Davids foraldrar kommer i juli men runt den 17:e tror jag. Sa 12-14 borde inte vara nagra problem. Var kommer ni bo?
David jobbar kvar pa sitt jobb fram till sista juli sen blir han "egen". Nu verkar det som om hans forsta uppdrag blir i Warszawa sa jag kommer nog vara ensam i veckorna en tid framover. Kram!
ParisLisa

2 Miss Marie:

skriven

Vilka härliga vardagsglimtar, underbart!

Svar: Vad kul att du gillar det!
ParisLisa

3 Bella:

skriven

Så härligt! Va skönt att ni så snabbt kommit iordning och kan börja leva. Kul att du känner dig lycklig, hemma?

Hur känns det för David? Hur mycket har han varit i Sverige tidigare?

Svar: Lycklig kanner jag mig, om an lite lyckligare forra veckan nar mannen var har ocksa. Nu hinner jag inte kanna efter direkt. Kanner mig hemma i huset (vi har latt for att kanna oss hemma, vi behover inte sa mycket) men livsstilen och Sverige behover nog lite mer tid. David ar jatteglad och alskar att fixa i tradgarden och med huset. Vi har varit tillsammans i 13ar och varit har flera ganger om aret och sen vi fick Amaya lite langre pa somrarna. Han ar val ingen typisk Spanjor heller langre efter alla stallen han bott pa sa det ska nog ga bra.
ParisLisa

4 Miss Agda- Småbarnsliv o Endorfiner:

skriven

Jag förstår att känslan blir ännu starkare då det är så stor skillnad mot hur ni bodde innan (även om ni hade det väldigt fint och så + lyxigt med gym & pool mm, så är det ju skillnad mellan hus och lägenhet), men jag märker generellt hos mig själv att jag börjat uppskatta de små sakerna så mycket mer sedan vi fick barn. Det är ju trots allt det som är livet så det känns mycket bra att även uppskatta det vardagliga mer. Iaf för vår del blir det ju inte så mkt resor, middagar och annat "lyxigt" på samma sätt som innan barnen så det gäller att se de mindre höjdpunkterna och inte bara stressa förbi.
Stor kram och ha en härlig söndag! (Jag ska ut på Brfs gårdsstädning ensam med pojkarna. Undrar hur mycket städat det blir för vår del, he he.)

5 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

Åh vad mysigt det ser ut. Hoppas att ni trivs bra. kramar Linda

Svar: Tack!
ParisLisa

6 Sandra :

skriven

Ser hur härligt ut som helst! Det ser ut som om ni börjat få lite ordning och landat. Vet ju förstås att det är MASSOR att fixa med vid en flytt, men att ta lite i taget och inte stressa hjälper.
Massa kramar och välkomna till Sverige.

Svar: Precis, fran och med nu blir det lite i taget. Stressa hjalper inte, speciellt inte med tva sma. Tack och kramar!
ParisLisa

7 Ellinor:

skriven

Vilka härliga känslor du förmedlar. Det är så viktigt att se alla de där små tingen i livet och faktiskt känna tacksamhet inför dem.
Ni verkar ha kommit i ordning så bra och de bilder du hittills delat med dig av hintar om ett väldigt vackert hem i vackra omgivningar.

En annan fråga som jag kom att tänka på när jag läste inlägget om Junibacken. Pratar Amaya svenska? Har för mig att du tidigare skrivit att hon både förstår spanska och svenska men pratar spanska? Kommer det att bli svenskt dagis och så nu? Bara nyfiken :)

Kram

Svar: Visst ar det viktigt? Och vi har kommit i ordning ganska bra, sa att vi kan ha en bra och fungerande vardag. Sen saknas en hel del, vissa mobler, gardiner, mattor etc men vi far ta lite i taget och bo in oss. Och det ar verkligen vackert har!
Amaya pratar en del svenska och jag marker redan skillnad sen vi kom hit. Hon forstar bade spanska och svenska utan problem. I augusti borjar hon pa svenskt dagis och da maste jag forsoka hitta nagra spanska aktiviteter eller kompisar for att halla det levande.

Kram!
ParisLisa

8 Mammatea:

skriven

Härligt!

Svar: mmmm..!
ParisLisa

9 Jenny:

skriven

Det är de små sakerna som gör det! Stor kram till dig!

Svar: Du har sa ratt! Kram
ParisLisa

Kommentera här: