This is what I wanted for our kids

Alldeles för tidigt att säga hur vi kommer trivas i Sverige, och Stockholm. Men en sak är säker, huset och närheten till naturen är precis det vi sökte.

Igår när Amaya snubblade runt bland kottar och rötter blev jag alldeles varm inombords.

Tack för alla era kommentarer! Jag ligger lite efter med att svara, det tar lite tid med hus och trädgård. Och barn. Och matlagning och städning och allt det där. Men snart sitter nog alla nya rutiner!

1 Maria-Alexandra:

skriven

Vad spännande att ni flyttat till Stockholm. Jag har också planer på att flytta dit inom kort.
Sverige är bra på många sätt även om "utomlands" fortfarande lockar. Men helt klart är Sverige toppen för barn så tror nog ni kommer trivas finfint! :-)

Svar: Utomlands lockar absolut fortfarande har med! Ingen tvekan. Men sen vi fick barn sa har vi langtat efter ett lugnare och mer barnvanligt liv - och da ar ju Sverige perfekt! Hoppas din ev. Sverigeflytt gar bra!
ParisLisa

2 Emelie :

skriven

Vi har varit ute i skogen och sjön och tittat på grodor idag. Carla var lyrisk. Jag förstår dig. Man vill ha det där inom räckhåll åtminstone.

Svar: Kan tanka mig att grodor var uppskattat! Ja det ar underbart att ha sa nara till naturen igen.
ParisLisa

3 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

Vad mysigt det låter. Ja Sverige är ju fantastiskt på det sättet. Mycket grönska och natur runt varje knut :) . Kram Linda

Svar: Jag verkligen njuter nu! Och det ar sa tyst, bara en massa fagelkvitter ;) Kram Lisa
ParisLisa

4 Mammatea:

skriven

Skönt att det känns bra så här långt iaf.

Svar: Absolut!
ParisLisa

5 Jenny:

skriven

Det ser ljuvligt ut, och Sverige är under bart. På våren och sommaren... ;) Vad härligt att ni trivs än så länge! Kram

Svar: Det ar tur att vi har fatt ova oss pa langa vintrar i Warszawa i nagra ar.. ;) Det ar morkare i Stockholm och vintern ar lite langre. Men vi ska nog klara oss. Hoppas jag! Kram
ParisLisa

6 Ellinor:

skriven

Underbart! Det är viktigt att magkänslan och första intrycket är bra, vilket det verkar vara i detta fall. Är övertygad om att ni kommer att trivas!
Kram

Svar: Ja de forsta veckorna har kants toppen. Nu ar jag sjalv med barnen i veckorna och det ar lite klurigare men vi trivs fortfarande! kram
ParisLisa

7 Eva:

skriven

Säga vad man vill om Sverige, men barnvänligt är det i alla fall :-) Jag skulle inte vilja att mina växte upp någon annanstans. Fint att ni trivs!

Svar: So far so good :) Och storsta anledningen till att vi valde just Sverige var ju barnen.
ParisLisa

Kommentera här: