Valkommen mars!

Den har vintern alltsa... Den langsta pa lange! Vi har dragits med virus och sjukdomar anda sen i hostas och nar kraksjukan slog till forra veckan, nar jag precis borjat kanna mig som mig sjalv efter snittet, ja da kandes det som om vi aldrig skulle komma pa benen igen. Men det gjorde vi, och mycket tack vare mannens foraldrar som ar har och hjalper oss (ingen aning om hur vi skulle klarat oss utan dem nar vi bada var sjuka samtidigt). 
 
Den har veckan brottas vi med somnbrist istallet. Storasyster har slutat sova pa natterna och mannen och jag vet inte riktigt vad vi ska ta oss till... Det kanns hopplost dar ibland mitt i natten.
 
Men sa blev det mars. Nastan all sno ar borta och idag luktade det var. iPhonen meddelar att det ska bli ordentligt med sol och upp till hela NIO grader nasta vecka. Da kommer energin tillbaks. Tank vad lite hopp kan gora! Det kommer en var i ar ocksa. 
 
This too shall pass, och sa smaningom far vi nog sova lite mer an tva timmar per natt igen. 
 
 
Snart, snart, snart...
 
 
 
1 Petchie:

skriven

Åh, äntligen orkar jag kommentera: ett stort megagrattis till lillasyster!!! Jag har LÄST men inte haft energin (eller ett fungerande tangentbord) att skriva något. Vi väntar också en liten ny familjemedlem och jag tycker att det är så intressant att läsa om alla ni andra 2011-mammorna som nu blivit / ska bli mammor igen 2013.
Vi har också haft en tuff vinter med mycket sjukdomar plus illamåendet från helvetet men ljuset syns i tunneln och på tisdag ska det bli 15 grader i Bryssel!?
Kram

2 Jenny:

skriven

Innan jag läste texten trodde jag att bilden var nytagen och fick pirr i magen... Ja, men idag kände jag för första gången i år att solen värmde. Så ljuvligt. Jag vet inte vad det är med den här vintern...det är ju som du säger, det känns som om det har varit vinter i evigheter och ändå är det bara februari...kanske är det alla sjukdomar vi har fått tampas med. Men nu får vi i alla fall hoppas på en lång, varm, solig vår och en underbar sommar! Kram

3 Ellinor:

skriven

...och med mars kom också vårkänslora, solen och plusgraderna - underbart!

4 Anna (Sthlm):

skriven

Storasyster här har också börjat sova dåligt. Hon har haft sina perioder med dålig sömn, särskilt förra sommaren (och vi kom då in i ovanan att hon fick sova med oss hela hösten, i alla från midnatt till morgonen, men vi avvänjde henne från det nu i julas, men nu är hon alltså igång igen), men nu är det var och varannan natt. Ffa har hon väldigt svårt att somna om efter 04-05-tiden. Kanske för att de fått syskon alltså? Sedan är det trots för Isolde också. Mest på dagen men på natten också. Det är ju ffa min natt som får tampas med henne på natten eftersom jag antingen ammar eller behöver sova.

Får se om någon har några bra tips till oss?!

5 David:

skriven

Hej!

Kan du tänka dig att skriva en liten liten guide för vad man som turist kan göra/besöka i Warszawa sommartid? Tänkte att du kunde lägga in biler och en liten förklaring till varje bild. Vet att det är stressigt just nu men något du kanske kan göra i framtiden.

6 Mammatea:

skriven

Jag hoppas att mars kommer med vår och friskaretider!

Svar: An ar snon kvar.. Men vi ar friska *peppar, peppar*
ParisLisa

7 Miss Marie:

skriven

Men fyyyyy och uuuuuusch! Sömnbrist är verkligen hur jobbigt som helst, och sen den sjuka vinter som varit... bläääää! Hoppas ni får må bättre snart!

Kommentera här: