Vecka två som fyra

Det rullar på här hemma. Känns som om vi börjar få ett visst flyt på saker och ting.

Jag känner mig i stort sett återhämtad efter snittet, så skönt! Och även om nätterna är väldigt korta så har jag trots allt en viss energi. Eller kanske en längtan att göra allt det där som man inte orkade med i slutet av graviditeten och som nysnittad. Om det bara kunde sluta spöregna så skulle jag ge mig ut på en lång promenad.

En undran dock - den blå lila färgen under ögonen, är den här för att stanna?

Veckans nyheter, jag har lyckats ta mig ut med båda barnen alldeles själv. Två gånger dessutom. Och inatt sov jag på mage, vet ni hur mycket jag har längtat?

Trevlig lördag!

Litet knyte redo för första promenaden.

1 Miss Marie:

skriven

Wow, bra jobbat! Kan tänka mig att det inte är helt lätt, men man kanske är lite coolare med andra barnet än första? Förresten, har ni syskonvagn eller år Amaya överallt numera?

2 Sandra :

skriven

Vad härligt det låter. Minns så väl den där känslan av att kunna sova på mage, känna sig lätt. Äga sig själv igen;) och ha underbaringen på utsidan. Heja tvåbarnsLisa! Du är grym. Så roligt att läsa om er. Kram

Svar: Precis sa kanns det ju! Och tack for pepp! Hoppas kunna hitta tid att uppdatera ordentligt. Kram Lisa
ParisLisa

3 Mammatea:

skriven

Duktigt!

Svar: :) Ja du vet ju hur det kan vara!
ParisLisa

4 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

härligt!

Här känns det som om det går upp och ner. Har mer ork vissa dar och andra ingen alls.

Svar: Det kommer nog kannas lite upp och ner har ocksa, men man far passa pa och njuta de dagar som det flyter pa. Hoppas ni mar battre nu!
ParisLisa

5 Molly:

skriven

Men grattis till utökningen av familjen! Har inte kollat in här på länge och har detta hänt!

Svar: Tack Molly!
ParisLisa

6 Eva Henriksson:

skriven

Bravo du klarar det förstås. Men med hjälp går det ännu bättre.
Det är en krånglig tid med två små och det var då jag bestämde att det fick räcka med två.
Försök att dra ner på gamla krav. NU är det nu som gäller.Nu är det den här stunden med barnen och du får väl amma den lille medan du läser för den store ? Eller lekpratar!

Svar: Ja, tva barn racker nog alldeles utmarkt, men man ska aldrig saga aldrig ;) Och visst har vi dragit ner pa gamla krav, det maste jag nog saga. Och storasyster ar an sa lange inga problem. Vi laser, tittar pa kort eller tittar pa nat avsnitt med Alfons medans jag ammar. Storsta utmaningen ar att bli klara pa morgonen och lyckas ta oss ut i skapling tid.Tack for dina fina kommentarer.
ParisLisa

7 Ellinor Engström:

skriven

Skönt att höra att ni mår bra och börjar finna er till rätta i den nya vardagen som fyra. Tror att man, som med allting annat, får låta var sak ta sin tid. Passa nu på och njut ordentligt av allting omkring er!
Kram

Svar: Tack Ellinor! Det gar lite upp och ner men vi passar pa att njuta lite extra de dagar det flyter pa bra. Kram Lisa
ParisLisa

Kommentera här: