Runner's high

Igår var en sån där dag när inget riktigt flöt på, tålamodet var väldigt kort och humöret knappast på topp.

Idag känns det bättre, och i tisdags var det riktigt bra. Då bytte jag nämligen om till träningskläder, bäddade ner Ainhoa i vagnen och gick till gymmet. Detta på inrådan från sjukgymnasten på BB som rekommenderade att jag promenerar 15 minuter om dagen i rask takt - utan vagn - för att jobba på hållningen.

Det gjorde mig så himla glad att vara tillbaks i gymmet, och jag längtar tills 6-veckors kontrollen då jag förhoppningsvis får ok att börja träna igen. Kändes nästan som en runner's high fast jag bara promenerade.

Avslutade med några lätta vikter för axlarna. Blir lätt stel av allt bärande och ammande.

Åh, det är en speciell känsla - frihet?- att känna att man kan och orkar igen!



1 XB:

skriven

Härligt jobbat!

Svar: Tack XB!
ParisLisa

2 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

Åh vad härligt! Jag vill också (och behöver nog för ryggen med). Har dock inget gymkort och vet inte om/var jag ska skaffa.

Funkade det bra att ha med sig bebis på gymmet?

Svar: Jag ar ju sa bortskamd med ett gym har i huset. Gor det ju sa mycket lattare att ta sig dit och att ta med sig bebis. Hade nog tagit med henne till ett vanligt gym ocksa sa lange det inte ar for mycket folk eller for hog musik. Man far ju anpassa sig, ar det amningsdags sa far man pausa traningen ;)
Idag blir det hemmatraning som galler da tiden ar knapp. Finns massor du kan gora hemma. Kolla in Lofsans eller Miss Agdas bloggar t.ex. De bloggar bada hos Allt for Foraldrar. Lofsan la upp en video for nagra dagar sen om magovningar att gora nar men precis fatt barn.
ParisLisa

3 Linda K:

skriven

Vad härligt! Kram Linda

Svar: Ja verkligen!
ParisLisa

4 Jenny:

skriven

Vad härligt! Man mår ju så bra av de där träningsendorfinerna, även om det "bara" är promenerande (vilket jag gör ofta istället för att springa, utan att fött barn, så kudos till dig!).

Svar: Tack vannen! De dar traningsendorfinerna ar verkligen nat speciellt. Idag blir det hemmatraning da tiden ar knapp.
ParisLisa

Kommentera här: