Prischock?

 
Idag var jag och handlade. Vad jag kopte kan ni se ovan. 500g notkott, 600g kyckling file, ca 800g lax, 1l mjolk, kvisttomater, champinjoner, 3 yoghurt, en duscholja, en pase frysta gronsaker, bomull, tandkram och 2 grapefrukter. 
 
99 zloty. Cirka 200 kronor. Nagot sager mig att det kommer vara svart att hitta liknande priser i Sverige? Inget av detta ar dock varken kravmarkt eller ekologiskt for det maste jag antingen ha bil, eller bestalla over internet vilket jag oftast gor och da blir det sjalvklart dyrare. Men ar inte detta valdigt billigt? 
 
 
1 Miss Marie:

skriven

Oj oj oj! Kom aldrig till München och handla mat, sjukt dyrt här!

Svar: Ar det dyrare an i Sverige alltsa?
ParisLisa

2 Jenny:

skriven

Jo det var väldigt billigt!

Svar: Visst ar det?
ParisLisa

3 MillanDeluxe:

skriven

hej!

har ögnat (i ordets rätta bemärkelse) och försöker förstå vem du är och vad gör etc etc. Jag är full av beundran! Jag har närapå ångest av att flytta från Kalmar till Göteborg, jag avskyr att flytta, packningen, kaoset, ovissheten... fy f*a*n.

Men du bara kirrar det? hur?

Svar: Hej Millan, vad kul att du har hittat hit! Och tack for din fina kommentar. Ha inte angest, allt loser sig. Det gor faktiskt det. Och kanns det inte 100% med det nya sa far man hitta pa nat annat. Sjalva packningen och kaoset ar ju en begransad tid, ovissheten far man gora nat positivt av. Tanka att det ar spannande istallet for ovisst.
Men ja, vi bara gor det helt enkelt. Vi har gjort det sa manga ganger nu att man lar sig. Och visst ar det lattare nar man ar tillsammans med nagon, vi vet att vi kan vara lycklig var som helst tillsammans. Och kanns det inte bra sa letar vi vidare ;)

Lycka till med flytten!
ParisLisa

Kommentera här: