Mitt yrväder!

 
 
Min stora tjej är med pappa och hälsar pa släkten i Madrid. Hon verkar ha det sa bra! Far massor med uppmärksamhet och kan leka ute i bara jeans och sneakers. Vilken lycka! Mannen har det nog bra han ocksa. Sovmornar, sol och tapas och ol med kompisar pa en terass. Och for att ni inte ska oroa er, Ainhoa och jag har det alldeles forträffligt här hemma. 
 
Men Amaya alltsa, hon växer sa det knakar. Väldigt bestämd, outrottlig, glad, stark, gottegris och en riktig pratkvarn. Alskar att leka i parken med hink och spade, sand eller sno spelar ingen roll. Aker rytschkanor for de aldre barnen pa leklandet och skrattar sa hon kiknar - mas, mas, mas (mer). Laser om Alfons, Totte, Ingrid eller Bebe Koala innan det ar dags att sova. Pratar 80% spanska och fixar nu att satta ihop meningar - titta mamma Amaya dormir far jag hora i bilen nar hon vill att jag ska kittlas (vilket jag gor nar jag inte vill att hon ska somna) eller Mamma pete Noia aqui (mamma, Ainohas napp här) när hon har snott syrrans napp.
 
Hon är aldrig still mer än nagra sekunder vart lilla yrväder! Sa tacksamma att fa folja med pa denna underbara resa! 
 
 
1 Mammatea:

skriven

Stora våra tjejer börjar bli!

Svar: Verkligen!
ParisLisa

2 Miss Marie:

skriven

Visst är det häftigt att se de små utvecklas! Så coolt!

Snygg header! :)

Svar: Ja sa coolt, och de lar sig sa fort!
Tack :)
ParisLisa

3 Eva:

skriven

Åh vad stor hon börjar bli! Hur blir det med förskola i Sverige? Har ni hittat någon där de har spanska som språk?

Svar: Vi har fatt plats 15 timmar pa en vanlig forskola i kommunen vi kommer bo. Har hittat en spansk/svensk forskola i Solna men vi kommer bo langt soder om stan sa det blir krangligt. Hoppas kunna hitta nanting for henne, typ spanska lekgrupper eller liknande som vi kan ga pa mandag eller fredag nar hon inte ar pa forskolan.
ParisLisa

4 Bella:

skriven

Bästa tiden nu tycker jag, när de börjar prata, och blir sin egen lilla person som man får återupptäcka världen med. Dani har börjat härma mig o vill att jag ligger på hans bröst sp han kan klappa mig på huvudet. Som jag gör med honom. Så söt!

Spännande att läsa att hon pratar 80 % spanska. Tänk va mycket förskolan gör eller? För du pratar svenska med henne? Jag har inte hittat några spanska barn som Dani lan leka med men det går ett syskonpar på hans förskola som är halvspanjorer. Är lite orolig Danis spanska halkar efter.

Jag har aldrig varit ifrån Dani så jag blir lite imponerad att hon åker iväg själv med pappa. Men det är väl skillnad när han har hela sin familj o släktingar som vill hjälpa till. Bävar inför framtiden när jag måste lämna Dani med sin pappa.

Kul att läsa mer om dina barn!

Svar: Ja det ar verkligen en spannande tid nu. Angaende spanskan sa tror jag att det maste vara forskolan, trots att hon inte varit dar pa over 2 manader (slutade nar Ainhoa foddes). Men anda sedan hon foddes sa ar hon en liten spanjorska. Svart att forklara men hon bara ar det, och valdigt nara med sin pappa. Har last att det kan bidra till vilket sprak man valjer.
Jag var ifran Amaya forsta gangen i januari nar de var i Spanien. Det gick sa bra och hon hade sa kul. For mig ar det valdigt viktigt att hon far en bra och avslappnad relation till mannens familj och Spanien sa det ar nagot vi kommer lagga ner tid och pengar pa. Sen ar det ju jattekul att vara pa aventyr med pappa sa klart:)

Tack for dina kommentarer, de ar alltid lika kul att lasa.
ParisLisa

5 bella:

skriven

kul att läsa det där att hon är en liten spanjorska. Dani ser ut som en liten spanjor men är nog mer svensk i sitt avvaktande blyga sätt. Men han älskade att vara i spanien, leka o busa med sin pappa och alla grannbarnen. Han var inte alls rädd för släktingarna denna gången utan kramade och pussade på alla och de blev SÅÅÅ lyckliga, speciellt gammelfarmor... Han är så kärleksfull mot alla!

Språk är spännande! Ska bli kul att höra hur det utvecklar sig nu när ni flyttar hem och börjar på svensk förskola

Svar: Vad harligt att han gillade att vara i Spanien. Och visst ar det skont nar det funkar bra med slakten? Det blir ju sa mycket lattare da. Han verkar vara en mysig kille.
Ja det ska bli spannande med spraken, fortsattning foljer ;)
ParisLisa

Kommentera här: