Min man överträffar sig själv

Idag var det bestämt att tjejerna och jag skulle komma in till mannens kontor och säga hej då till alla trevliga medarbetare. Planen var att vi skulle ta bussen in, lite av ett äventyr för Amaya, och åka bil tillsammans hem. Det blev inte riktigt så.

Trots att jag ställt Ainhoas bilbarnstol framför ytterdörren så kliver mannen över den och går till jobbet. Vi gör ett andra försök då mannen kommer hem och äter lunch med mig - och åker igen utan bilbarnstolen... Jag kan liksom inte åka buss med två barn, dubbelvagn och en bilbarnstol...

Slutar med att han kommer och hämtar oss med bilen. Lovade Amaya att hon och jag skulle åka buss hem och tar med mig vagnen, enkelvagnen alltså.

Surprise surprise i bilen - mannen har glömt att tanka och mitt i trafiklaoset i city kommer vi inte längre. Som tur var så hann vi parkera! Mannen får springa till sitt möte och jag stoppade båda tjejerna i en vagn och började promenera mot kontoret. Som tur är kan man alltid lita på Amaya när det verkligen gäller. Hon fick en smoothie som belöning och tyckte det var jättekul när hela familjen åkte buss hem tillsammans..

Bilen får mannen äran att fixa imorgon!


1 Miss Marie:

skriven

Oj, oj, oj! Hade det varit jag hade jag INTE varit glad! Tur att min man inte är lika klantig... ;)

Svar: :) Jag blev inte sa arg faktiskt. Har liksom vant mig efter 13 ar. Och det var han som fick lida mest av alla missar.. Hade det varit jag som varit pa vag till ett mote eller som behovt kora fram och tillbaks tre ganger sa hade jag blivit galen! Nu skrattade jag mest. :)
ParisLisa

2 Jenny:

skriven

Haha vilket kaos! kan tänka mig att irritationen var lite utanpå skinnet igår....

On a different note: vad fint du var klädd igår, älskar allt! :)

Svar: Jag suckade lite, men mycket skratt blev det ocksa. Nu har jag lite tillgodo for nar det ar min tur att klanta till det.
Ah tack, vad kul att hora! anstrangde mig lite for att se somrig ut nar vi hade sa himla fint vader.
ParisLisa

3 Ellinor:

skriven

Vilket äventyr ;) Men slutet gott, allting gott!

Svar: Precis!
ParisLisa

4 Mammatea:

skriven

Haha tur ni verka ha fixat det galant iaf!

Svar: Ja det gick riktigt bra och vi fick oss nagra skratt.
ParisLisa

5 Karro:

skriven

Greker, spanjorer, tänker rätt lika för detta skulle kunna vara min dag också. Hihi. Trevlig helg!!

Svar: Man far skratta at det, eller hur? Annars skulle man ju bli galen ;) Trevlig helg du med!
ParisLisa

6 Mamma:

skriven

Hahaha, vilken dag! Tur att du kan ta det med ett skratt. Kram

Kommentera här: