Vantan ar over - hon ar har nu

Nu ar hon har, var lilla tjej. Hon foddes igar, den 6 juni klockan 11.15. Hon vagde 3780 gram och ar hela 56 cm lang. Kanslan att antligen ha henne hos oss gar inte att beskriva i ord. Vi ar sa otroligt lyckliga och hon ar sa lugn och fin var lilla Amaya.

6 ars langtan ar over. Hon ar har och det ar allt som betyder nagot. Ni som fortfarande kampar, ge aldrig upp.









1 Chokladoman:

skriven

Är inte det här det perfekta tillfället att skriva första kommentaren i din blog efter att ha hängt här ett tag?

Grattis, grattis, grattis!!!

Så fin hon är :-) Och efterlängtad!

Kram,

Karin (Chokladoman)

2 Caroline Rådbjer:

skriven

Vad roligt för er, obeskrivlig känsla. Grattis! Ha en underbar sommar tillsammans!

Vilket fint namn förresten.

kram kram

3 viktoria:

skriven

Grattis! njut av did lilla tjej, glom allt annat.

Vickan, England

4 Mia:

skriven

Såg ju det på facebook igår och fällde några tårar redan då, fortsätter spruta här när jag ser er fina lilla familj. Underbart, jag är så glad för er!



och Amaya, vilket underbart namn!

5 Mikaela:

skriven

Underbart att få se lite bilder, men jag vill se henne "live".

Nu är vi alldeles för långt ifrån varandra. Timslånga telefonsamtal är inte att förkasta, men det skär i mig när jag vet att det dröjer två månader tills vi ses.

Vi längtar ännu mer nu!!!!

Kramar från oss alla till er alla <3

6 Miss Agda:

skriven

Så fin! Och så gråter jag igen. Ni förtjänar er lycka, njut njut njut! Det vet jag att ni gör :)



Ps: En rolig detalj. I Finland har man också "vantar" på bebisar de första veckorna så de inte ska riva sig själva. Jag hade fått ett par från någon i FI och när Alvar föddes i Sthlm så frågade de mig vad vi hade fått vantarna ifrån. Jag tolkade det först som om de misstänkte att vi liksom hade snott sjukhusets vantar eller nåt. Men nej, sedan förklarade undersköterskan att man slutat använda vantarna för 30 år sedan i SE, att det är bättre att bebisen kan suga på nävarna. Så jag reagerade på Amayas klädsel direkt :) ;)

KRAM

7 Anna - Swaussie:

skriven

Stort grattis, på nationaldagen och allt!

Kram

8 Karin:

skriven

Åh, jättegrattis! Vad fin hon är, och vilket fint namn. Kul att denna lilla internationella tjej föddes på Sveriges nationaldag!:) Stora kramar.

9 Lisa:

skriven

Grattis grattis mamma Lisa! Önskar er mycket mys och många härliga upplevelser tillsammans!

10 Marie:

skriven

Grattis! Har också följt din blogg (och din kamp) ett tag. Det tog fem år innan vår gosse kom, så jag vågar säga att jag vet hur det känns.

11 La Madrileña:

skriven

¡¡¡Muchas Felicidades!!! :-)))



Saludos a los 3 desde Madrid,

La Madrileña

12 Emma:

skriven

STORT grattis till nya lilla familjen, vilka fantastiska nyheter!! :) Har läst om er kamp och hoppats få läsa just detta en dag!

13 Em:

skriven

Hurra! Så himla fint! :)

14 sara:

skriven

Världens största grattis till hela familjen!

15 Ellinor:

skriven

Åter igen; stort grattis till er! Jag är så otroligt glad för er skull!

16 WildaMathilda:

skriven

GRATTIS!! Så fin liten tjej!

Och fina bilder.



Härligt!

17 Anonym:

skriven

Nämen, är hon redan här?! Stort GRATTIS!



Kram!

18 Hon:

skriven

men åh vilken fantastisk nyhet! jag har tårar i ögonen för jag blev så glad!



grattis till er vilken vacker bebis! helt fantastiskt. vilken lycka!



massa kramar till er tre!

19 Åren går:

skriven

Åh grattiskramar till er!!!!

20 Dila:

skriven

Så underbart härligt! Ett stort grattis till er alla. Ta hand om varandra och njut!



Kram Dila

21 M i Frankrike:

skriven

Stort Grattis till er !:)

22 Katariina:

skriven

Big congratulatulations!!! Wonderful news and what a beautiful little girl Amaya is!!!

23 Therese:

skriven

Stort grattis!!!!!

24 XiolaBlue:

skriven

Åh så underbart! Stort grattis till lilla efterlängtade Amaya. Njut!

Hälsningar,

XB

25 Sofia:

skriven

Stort grattis! Vad underbart, och vad fin hon ar.

26 Annie:

skriven

Åhhhh, vilka UNDERBARA bilder! :-)

Stort GRATTIS till er alla!

Har följt er via din blogg under en lång tid och blev otroligt glad nu när jag såg att ni lyckades i er kamp.

Önskar er all lycka i världen!

Njut!!!

Kram

Annie

27 Sofie RW:

skriven

Världens största grattis till sötaste familjen! Kram

28 Annelie - Huskvarna (Singapore):

skriven

Stor GRATTIS till hela lilla familjen!

Så sött lilla Amaya är.



Själv väntar jag på att bli mormor vilken dag som helst.



Stor kram och lycka till!

29 Åsa:

skriven

STORT GRATTIS till er prinsessa!! All lycka framöver!



Kram Åsa

30 Karro:

skriven

Stort grattis!! På svenska flaggans dag liksom. Oj vad här ska flaggas den 6 juni framöver. Stor kram till "mamma lisa"

31 em:

skriven

Grattis Grattis!! På självaste nationaldagen också!! :D Fina hälsningar till er tre från Berlin!

32 Jenny:

skriven

Så fantastiskt! Stort Grattis och ta hand om er nu!! Ha en underbar sommar. =))



Kramar

33 Sara:

skriven

Stort grattis till er vackra dotter!!

34 www.avlangtantilldig.se:

skriven

Stort grattis!

35 MirandaK:

skriven

Stort grattis, njut av livet och er lilla tjej! I stunder när det känns kämpigt, glöm inte att det är övergående och lita på din och makens förmåga och att ni är det bästa för ert barn!

36 ulrika:

skriven

mazal tov till er bada, vilket fint slut och vacker borjan pa en saga!

kram

37 Sandra:

skriven

Jag får tårar i ögonen. Ett stort grattis till dina vackra föräldrar och välkommen till världen lilla vän. Många kramar från Sandra och Vilja

38 Bella:

skriven

Ah, tararna rinner ner för mina kinder för er lyckas skull...

Felicidades! Vilket fint namn - Amaya - funkar bade pa svenska o spanska...

NJUT av att bara vara här och nu...

KRAM fran spanien



39 Miss Marie:

skriven

Stort grattis!



Jag mejlade dig igår, o samtidigt tänkte jag att du kanske är och föder barn! :) Vad kul att hon föddes på Sveriges nationaldag o allt!



Många kramar o njuuut! :)

40 Pia:

skriven

Grattis grattis!!! Ah vilka underbara nyheter och hon ser sa otroligt fin ut!! Jattevackert namn ni har valt ocksa! Lycka till med allt!

Stor kram fran Pia, Elias och Joli i Dubai

41 Penny:

skriven

Åh, gratulerar till underverket!=) Det märks redan nu att det är en liten tjej med stil - att göra entré i världen dagen då flaggorna vajar & bakelser njuts!

42 Tea:

skriven

Grattis till er tjej!

43 Annelie:

skriven

Jätte Grattis till er!!! Följt din blogg under en längre tid och vet hur ni längtat och kämpat. Lycka till med den lilla:)

44 Sandra:

skriven

Mitt största grattis till er lilla flicka! Så himla ljuvligt ser det ut. Det får mig att längta ännu mer efter vår lilla. Njut nu ordentligt.

Stor kram

45 kalimero:

skriven

GRATTIS!!!

Vad fin hon är. Vad fina ni är!



Kram från Kalimero

46 Karin:

skriven

Så fantastiskt! Ett jättestort grattis till er! Kram

47 Emma:

skriven

Åh, vad fin! Stort grattis!

48 Jenny:

skriven

Åååå grattis. Det är ni verkligen värda.

Älskar din blogg !

49 J:

skriven

ett stort GRATTIS, vad fin hon ar! :)



gladjetararna bara rinner nedfor kinderna, vilken lycka! njuut och ta hand om er nu, stor kram!

50 Ellinor:

skriven

Äntligen! Ett stort Grattis till dig och din lilla familj Lisa. Hon ser gudomlig ut! Nu längtar jag ännu lite mer efter mina små skatter i magen.

All lycka!

51 Amaya:

skriven

I´m crying now. The happines is in the air with AMAYA...I´m so happy for all your family and for you. I´m very proud becouse I called like your doughter. I´ll never forget these moments.

Do you know the meaning of AMAYA?

Is the start of the end... This "end" is the most beautiful thing in the world. CONGRATULATION FROM SPAIN!!

52 Lisa:

skriven

Det är så fantastiskt, så oerhört! Hon är så fin. Grattis, grattis till ert lilla underverk!

Kramar

53 Lisa:

skriven

Stort grattis! Har följt din blogg ett litet tag nu då jag själv bor utomlands och väntar mitt första barn, en liten kille som är beräknad att komma om 16 dagar. Lycka till!

54 Miss S:

skriven

Åh, så bedårande! Stort varmt grattis till er! Henne har ni verkligen gjort er förtjänta av!

Kram

55 Sara:

skriven

Jag gråter mer eller mindre varje gång jag går in här. Det är så fantastiskt!



Grattis återigen och välkommen till världen lilla, men långa, Amaya!



Kram Sara

56 Sara:

skriven

Åh grattis fina du! Hon är helt underbar!! Är så lycklig för er skull. Kramar

57 Kristina:

skriven

Åh, vad fina ni är! Stort grattis till er fina lilla flicka!

58 Emelie:

skriven

Massor av grattis igen! Åh vad ni förtjänar att vara så lyckliga! Hon är superfin och återigen, jag älskar namnet! Kramar

59 Tulip:

skriven

Underbart att se att allt gatt bra! Grattis till miraklet! Da hann du fore mig....jag har haft lite forvarkar och tippar själv pa att bebben vill komma ut pa fredag....njut nu! Kram Tulip

60 Alexandra:

skriven

Ett stort grattis! Jag är så glad för er skull och får tårar i ögonen... Njut och ta hand om er!

61 Emma:

skriven

Det var väl det finaste. Ännu en med tårar här! Grattis till Er! Och grattis Amaya (jättefint namn, hade jag inte hört förut tror jag) som fått såna fina föräldrar. Njut! Det är ni värda.

62 Caroline:

skriven

Hur underbart????! Blir helt tårögd av lycka för er skull, GRATTIS!!!

Vi fortsätter kämpa, inne på 5:e året & 12:e behandlingen...

Kram!

63 Rebecca:

skriven

Åh, vilken lycka! Jag sänder över mina hjärtligaste gratulationer och önskar er all lycka.

64 Molly:

skriven

Grattis! Vilken liten goding!

65 Sanna:

skriven

Grattis! Underbart ju!

66 livets underverk:

skriven

Åh, vad underbart! Stort grattis till er fina tjej!

67 Mai:

skriven

STORT GRATTIS TILL ER! Så fina ni är! :)

68 Minna:

skriven

STORT GRATTIS! Den lilla är bedårande! Och vilket vackert namn ni gett henne.



Jag väntade många år på mina små älsklingar, så jag vet precis vilka känslor som rusar runt i kropp och själ just nu. Dessa bilder fick det att tåras i mina ögon.



Minna från Uppsala (tidigare från Rom och nu tillfälligt Genève)



69 mia:

skriven

Grattis! Underbara bilder. Amaya, vacket namn, betyder det något? Lycka och glädje till er alla!

70 Petra:

skriven

Har aldrig kommenterat innan men har följt er på resan ett tag! Stort grattis, känslan att få sitt älskade barn på bröstet är oslagbar!! Det bästa är att kärleken och lyckan bara blir större för varje dag! Stor kram och grattis igen!

71 Äggmadame:

skriven

Kikar in!!!



STORT grattis till erat mirakel!

72 Moa:

skriven

73 Moa:

skriven

Ååh vad kul att Amaya är född. Jag vill träffa henne och er snart



Puss och kram från Moa

74 Millan:

skriven

Stort grattis ifran Bristol. Sa fin hon ar och vilket gulligt namn! Millan

75 emma:

skriven

stort grattis till hela familjen! det är så fantastiskt att hon äntligen är hos er och att ni är föräldrar! jag har aldrig träffat er, men efter att ha läst bloggen i flera år blir jag väldigt berörd. lilla amaya är helt ljuvlig och det är så fint att du äntligen blivit mamma!

76 FC:

skriven

Lite i efterhand vill förstås också jag få gratulera. Äntligen är hon här. Amaya... Underbart namn :-) Mirakel sker.

77 Lotta Arnehed:

skriven

Hej hej vad intressant dina inlägg är! kommer med all säkerhet läsa din blogg igen. :p Ha en kul dag =)

78 Sanna -Mamma till Meja (Gör inte bara barn utan namntavlor också :)):

skriven

gud så mysigt :)

Såg att du gjorde snitt, jag fick ett akutsnitt.

Hur var det att vara vaken under den?

För jag funderar på att ta ett snitt nästa gång så man slipper detta jag fick va med om.. :)

79 Lisa:

skriven

Sanna, det var ganska obehagligt men ingenting mot ett akutsnitt kan jag tanka mig. Har aldrig fott vaginalt sa dar kan jag inte jamfora. Skulle helt klart gora det igen om det behovs. Det ar ju tiden efterat som ar jobbig tycker jag.

Kommentera här: