Framsteg!

Ni anar inte hur glad jag är, sa där löjligt glad som ett litet barn. Anledningen till detta är att jag pa torsdag ska fa börja cykla pa en träningscykel pa kliniken. Det betyder att jag nu kan börja mitt ben i 100 grader - helt klart ett framsteg (även om det tog 2 veckor att komma dit..). Det kommer inte vara nat motstand pa cykeln sa jag lär knappast fa upp pulsen. Men men, ett steg i taget.  




Blir lika glad varje gang jag far göra en ny övning! Idag fick jag även lägga till en övning da jag halvligger och pressar foten mot en boll som ligger pa golvet och mot väggen. Detta för att öva benet att fa lite mer tryck. Hittar tyvärr ingen bild som illustrerar bra.. Sa smaningom kommer jag fa flytta upp bollen pa väggen för att träna balansen lite mer.

Har även handlat lite nytt som jag ser fram emot att använda:



En san där platta att använda i poolen. Ska invigas imorgon bitti! Har fatt ok att simma med raka ben, äntligen en akivitet där jag faktiskt kommer röra mig! :) Och sa ett nytt styrkeband som än sa lange bara används till stretch. Men jag är redo för dagen da jag far riktiga övningar för vänster ben.

1 Karin:

skriven

Vad skönt att det verkar gå framåt, och det är bra att det inte går för fort. Man vill inte överbelasta innan kroppen är redo. Jag hade ont i en fotled i flera år eftersom jag tyckte att det var en bra idé att gå på fest några dagar efter att jag gjorde illa mig och glömma bort kryckorna efter ett par glas vin...

2 Ellinor:

skriven

Roligt när man märker resultat av alla sina ansträngningar!

Kram

Kommentera här: