Paris, je t'aime!!

Hade ingen lust att aka idag. Lämna mannen igen, om sa än för bara nagra dagar, flyga, spendera tid pa flygplatser... Men sa gar det av bara farten, pa rutin helt enkelt. Jobbade mesta delen av flighten, sen gick jag och babblade lite med kabinpersonalen och blev bjuden pa champagne.

När vi började närmade oss sa sag jag ett hav av ljus. Och sa där, mitt i havet, det där runda mitt i som är hjärtat av mitt underbara Paris. Det tolv arrondisement som är omringande av le périphérique. Och mitt hjärta blev alldeles varmt och nästan bubblade över av kärlek till min älskade stad!

Ännu bättre blev det av att jag blev upphämtad av en vän pa skooter (hur skriver man det pa svenska??). Wow, vilken grej!! Jag var inte rädd en enda gang, kan ha nat med den där champagnen att göra.. ;) Helt klart bästa sätta att anlända i Paris. 20 roliga minuter fran Charles de Gaulle till Operan. Och vid Porte de la Chapelle sa stog termometern pa 25°. Paris, je t'aime trop!!









Utsikt fran där jag sover i natt, precis vid Square de Montholon

1 Ellinor:

skriven

Vilken entré!

Kan man annat än att älska staden. Hoppas att du får några härliga dagar där.

Kram

2 Wilda:

skriven

grymt! =)

3 Fröken Isakson:

skriven

Låter underbart söta du. Kram kram

4 Ferferi:

skriven

Vilken härlig start! Jag är så sugen på egen vespa... hade varit guld. Men var att parkera? Orkar nog inte bära upp den för sju våningar...

5 Emelie:

skriven

Det är märkligt det där med hur städer, platser, kan ha så stor inverkan på våra liv och känslor. Jag förstår verkligen din känsla för Paris om än jag inte tillbringat tillnärmelsevis lika mycket tid där som du. Hoppas du har haft en härlig återförening med drömstaden.



Kram och glad valborg!

6 Mannen`:

skriven

I love it ! we will buy one scooter for you in Warsaw ;)

7 Lisa:

skriven

Oh yes! Can we? :)

Kommentera här: