Slapp lördag

Här har det slappats mest hela dagen. Undrar om vi nansin kommer bli effektiva igen efter den här otroligt lugna veckan?

Som vanligt sa fick vi lite fart fram mot kvällen. Jag har slagit in julklappar, alla köpta pa Nature et Decouverte. Himla bra affär där miljön är i fokus. De har lite av varje, för bade vuxna och barn. Jag gillar speciellt de pedagogiska tankarna bakom leksakerna till barnen. Mycket nöjd med dessa köp! 

 

Mannen i sin tur gjorde ett mindre lyckat försök att organisera de sista grejorna vi har här i Paris. Vad ska ner i källaren? Och vad ska med i bilen som ocksa flyttar till Warszawa i december? De fragorna ställer vi oss fortfarande da mannen mest skrattade at gamla foton han hittade i en kartong... ;)
1 Sascha:

skriven

Vad duktig du är som fixat julklappar redan!

2 Pernilla:

skriven

Gamla foton kan helt ta bort fokus från det man egentligen ska göra, men oj vad roligt det är att hitta dem och minnas :)



Skönt att vara igång med julklapperiet förstår jag - i år tänkte jag börja i lite mer "god tid" än andra år (vi får väl se hur det går).



Klart Ni kommer att bli effektiva igen! Men nog tycker jag att Ni kan unna Er en lugn vecka som den här någon gång ibland.



Önskar Er en trevlig första advent så här lite för tidigt!



Kram / Pernilla

3 Karin:

skriven

Åh, jag vet inte hur många gånger jag gick omkring på Nature&Decouverte inne på Les Halles när jag bodde i Paris. Så mycket roliga saker, verkligen en suverän presentaffär. Och det där slappandet tror jag nog att ni behöver som ni far och flyger i vanliga fall!

4 jo:

skriven

hej lisa,

jag har foljt din blogg lite nu och da ett tag... du skriver fint och delar generost med dig av din vardag. har ocksa fastnat for att vi har varit ofrivilliga grannar bade i west hampstead och vid place d'italie! nu onskar jag dig och din man all styrka och framgang i er ivf behandling. bisous jo

5 Fröken Isakson:

skriven

Nu fick jag lite julklappsångest. Har inte börjat fundera på klappar än. kram kram Linda

6 Ellinor:

skriven

Det är svårt att vara effektiv när man hittar gamla skattgömmor. Jag älskar verkligen att titta på gamla foton!

Hoppas ni får en lika härlig söndag.

Kram

Kommentera här: