Min mest värdefulla t-shirt

Jag har en idol. Eller jag vet inte om idol är rätt ord? Man kan nog mer säga att jag är bestatt. Även om det avtagit lite den senaste tiden. Men bara lite. Jag följer fortfarande hans karriär, flyttar hit och dit och det som hander med hans familj. Men inte längre slaviskt.

Hur som helst, mannen som jag är besatt av (ja, alltsa utöver min egen man!) är David Beckham. Och besattheten har pagat sen han blev känd i Manchester United. Och inte blev det lättare att hantera när jag bodde i England och allt kretsade kring Posh & Becks. Och ja visst, jag skäms inte över att säga att jag är lite besatt av hans fru ocksa men det har jag svarare att förklara. För hon är ju inte nagon hälsoförebild direkt. Men ambitiös och himla snyggt klädd!



I onsdags när jag at middag med Les Garçons, P&V, sa var vi alla helt överens om att han maste vara en av de snyggaste männen pa denna jord. :)

2004 fick jag chansen att se min idol i verkligheten. Om än pa langt hall. Jag var pa plats när han spelade sin första match för Real Madrid. Ingen pa denna jord var gladare än jag när han skrev pa, äntligen sa hade mannen och jag gemensamt intresse av Real Madrid's matcher. Gud, tänk om han hade skrivit pa för Barcelona!
Jag var som ett litet barn pa julafton! Köpte t.o.m en Beckham t-shirt utanför arenan för att visa mitt stöd. Lyckan var total när Beckham dessutom gjorde mal!






Efter matchen släpade jag med mannen till utgangen där spelarna kommer ut i sina bilar efter matchen. Det var vi och ett 50-tal barn! :) Det var ganska kul! Ronaldo kom ut, och sen Zidane och mannen knäppte det allra sista kortet vi hade! Pa Zidane! Det här var innan vi hade en digital kamera. Jag trodde jag skulle döda honom. Beckaham hade inte kommit ut ännu och mannen knäppte sista kortet pa .... Zidane. Han är ju inte ens snygg...

Sen kom han. I sin porsche och i en underbart snygg vit kostym. Sa himla snygg. Snyggare än nagonsin. Jag var sa nära att han körde över lite av min fot. Och lyckan var total!! Igen.

Nagra ar senare fick jag en julklapp fran min älskade svärfar, en pensionerade spelare fran just Real Madrid. En t-shirt. Min mest värdefulla t-shirt. En riktig Real Madrid t-shirt med nummer 23. Och ett meddelande: For Lisa With Love. With love! With love! Och en signatur. Jag blev sa glad och rörd att jag började grata! Svärfar hade tagit sig tid att fixa en signerad t-shirt till mig.. en 30 aring besatt av David Beckham. Ah vilken lycka!



 
Sa ja, den är helt klart den mest värdefulla t-shirten jag har...
1 Lillebror:

skriven

Hej syrran! Det där är väll inget, min tröja är mycket bättre!:P Hoppas allt är bra med er båda, både i WAR och Paris. Vi ses säkert snart. Kram

2 Emelie:

skriven

Haha, vilken kul kuriosa om dig, det hade jag ingen aning om. Men jag förstår dig, eller ja, nästan i alla fall. Jag har aldrig haft en besatthet av någon på det viset men jag har haft mina hang ups på olika personer, som på Totti ett tag faktiskt. Tills jag insåg att han är rätt blåst, haha. Men det var sött med t-shirten ju, vad fint, av både svärfar och beckham ;)

3 Karro:

skriven

WOW!!! Går knappast att jämföra med min Fredrik Ljungberg hysteri när jag var 16 år men jag förstår dig helt. Kram

4 Mia:

skriven

det har vi INTE gemensamt. för mig är han en hund och ett äckel. Jag tror han är en väldigt stark personlighet och jag tror han är gift med en osäker personlighet som därför försöker foga sig själv så att hon duger. Och han fortsätter att ligga världen runt för han vet att en osäker personlighet inte kommer lämna. Mitt hjärta blöder för fru Beckham.



Jag kommer till Paris i augusti. Några dagar, typ en helg. Kommer du vara där då?



Saknar dig enormt men nu har jag köpt ett wifi, fått landa lite och nu ska här bli ordning och reda.

Stor kram

5 Mia:

skriven

ja men jag vet inte som journaliststudent så lär man sig hmm jag vet inte, att läsa mellan raderna eller se igenom språket och det gjordes en dokumentär i slutet av nittiotalet om dem. Filmades en del i deras brittiska hem och de knallade runt där i joggingkläder osv och det var hela tiden han som bestämde och drev på. Jag är rätt bra på att bedöma människor och jag tror han är en rätt duktig strateg och vet precis vilken bild av sig själv och av sin fru han vill ge ut.

Men det är min uppfattning.

Vad gäller otroheten så är ju två bevisade. Och enligt mig, once a dog always a dog. Kolla bara på JFK...:)



Men ögongodis måste man få ha. Jag har ju George Clooney och han verkar ju också ha en rätt trist syn på damer. Varför dejtar han bara blonda servitriser under 25 som säljer sig själva som en akite på börsen??

6 Lisa:

skriven

Hahaha! Jag har också varit lite besatt av David Beckham, även om kom över den då han var otrogen. Tidigare tyckte jag att han var den perfekte mannen: Snygg, snäll, hängiven sin familj och lite blyg (trodde jag iaf)... Jag var också lite besatt av Beckhams som par. Det var liksom ideal-paret.

När jag drog till London på vinst och förlust bodde jag hos en familj som hade B&B och de KÄNDE David Beckham och hade privata bilder på honom på väggen!!! Så jag hade lite "andrahandskontakt" med honom kan man säga ;) Men det är det närmaste jag kommit honom. Och nu har jag kommit över honom och har min egna snälla man, hehe!

7 Jenny:

skriven

Haha! Ja, något måste man ju ha att tänka på förutom alla jobb- och vardagsbestyr!:-)

Supergulligt av din svärfar att fixa en signerad tröja!

Beckham är för prydlig för mig, även när han försöker se lite hm, tuffare, ut?;-)

Själv är jag hemligt förtjust i badboyen Colin Farrell, usch vad besviken jag var i mars när jag var i Dublin utan att se minsta spår av den Mannen!

8 Lisa:

skriven

Hörru lillebror, min t-shirt star är ju tilägnad till mig med "love". Det slar inget ;)



Hoppas vi ses snart! Puss o kram

Kommentera här: