Chaussures...

Alla älskar vi väl skor? ;) I Paris kan man hitta massor med skor, det rader det ingen tvekan om... André, Bata, Etam och Minelli är nagra av "high street" affärrerna som säljer skor. André och Minelli med högre kvalitet (och priser) än Bata och Etam. Vill man ha märken sa ska man bege sig till Galeries Lafayette eller Printemps pa Boulevard Haussmann sa hittar man det mesta under samma tak. Sen som i Sverige sa kan man ju hitta massor med skor pa Zara, Mango och H&M...



Men om ni skulle vilja se nat annat sa kan jag verkligen tipsa om Rue Mesley som ligger precis vid République. Linje 3,5,8,9 och 11 gar dit, sa inga problem med det!
Pa Rue Mesley sa ligger det i stort sett bara skoaffärer, alla olika typer! Första gangen jag kom dit trodde jag att jag kommit till himmlen, det fanns alla typer av skor, i alla typer av färger! Rosa, blatt, grönt... Nu kan man ju köpa rosa skor lite överallt, men ända.... Butikerna jobbade tidigare som grossister men har nu öppet för alla, det tackar vi för.

Ibland hittar jag massor med olika skor som jag vill köpa, ibland nästan ingenting. Beror lite pa arstid tror jag, jag tycker var och sommar är bäst! Ni hittar helt klart nanting! Jag köpte mina bröllopsskor där, fanns det visste jag inte da ;)  Att just dom skulle bli bröllopsskorna menar jag.





Rue Meslay, ser inte nat speciell ut, men oj vad här finns skor! :)

Om ni fortsätter norrut, pa helt andra sidan av Place de la République sa kommer ni till Rue du Faubourg du Temple. Här ligger det massor med affärer där man kan göra sma fynd. Gatan gar ända upp till Belleville och kan verka lite skum först, men oroa er inte, ni befinner er i ett "quarier populaire" som man kallar det i Frankrike och det finns fynd att göra! Hittade tex en bla sammets kavaj i en liten butik där, för 10 Euro som jag nu använt flitigt i tva ar!

Japp, det var dagens lilla Paris tips :)
1 Fröken Isakson:

skriven

Men gud, nu vill jag åka till Paris direkt. NU! Nyss! Genast....åhhhh vad jag vill. Ha en bra kväll. Kram

2 Mia:

skriven

Det tipset tar jag gärna! :)



Mår du bättre?



Kram Mia

3 nathalie:

skriven

vilka bra tips, de ska jag kolla in om jag återvänder till paris. jag bara älskar lafayettes skoavdelning, det är som en godisaffär! kan gå runt där hur länge som helst :)

Kommentera här: