Läget hos oss just nu

Mannen - lite stressad och otålig. Vill helst börja nu. Liksom jobba in sig lite och känna hur det känns. 

Amaya - saknar förskolan med alla kompisar och fröknarna. Undrar om vi verkligen aldrig ska bo där mer? Är inte alls imponerad av Barcelona. Vi känner ju faktiskt ingen där. 

Ainhoa - helt oberörd. Hon hänger på som vanligt helt enkelt.

Jag - är så pirrig så att jag för första gången på över 4 år inte kan sova! Googlar, planerar och längtar! 



1 Miss Marie:

skriven

Men grattis vad kul med Barcelona! Säljer ni huset i Sverige eller blir det kvar som backup? Förstår Amaya, hon är så pass stor att hon förstår mer och har mer känslor att hantera, men jag tror säkert hon kommer klara sig bra i Spanien också. Språken, kan de spanska? Visst kommer pappa därifrån? Det underlättar ju också!

Svar: Tack! Ska bli jättekul! Tjejerna pratar spanska utan problem och förskolan blir nog trespråkigt (spanska, katalanska, engelska). Hon börjar se fram emot Barcelona mer nu. Ser att vi är väldigt glada och inte oroar oss och så pratar vi om roliga saker som stranden och kanske en ny våningssäng :) huset behåller vi tills vidare. Kram
ParisLisa

2 Elisabeth:

skriven

Vad kul! Jag bodde där ett tag själv.
Maria Agrell har ju flyttat därifrån och inte uppdaterat sin blogg på flera år, men jag tror ändå att den här en hel del tips.
http://mariaagrell.blogspot.se/

Ha så kul i höst!
Elisabeth i London

Svar: Tack Elisabeth och tack för tipset!
ParisLisa

Kommentera här: