I'm so excited!!

De narmaste veckorna har jag flera resor pa gang och det gor mig sa himla glad! Det har verkligen blivit en del av var livsstil och nar vi inte rest pa ett tag sa ar det som om det kliar i hela mig. 
 
Men nu hander det i alla fall grejor. Forst ut blir som att aka hem. Till staden dar vara fina tjejer foddes och dar det finns flera stycken som jag saknar sa att hjartat varker. Inget nytt eller spannande sa, men det kanns alldeles pirrigt att fa hanga i den dar lekparken igen som jag spenderat hundratals timmar i och fa prata, prata, prata med tjejerna dar nere. Och det basta av allt, nar dagen ar slut, ja da kommer mannen hem fran jobbet och vi fa hela kvallen tillsammans. Det ni!
 
 
Sen ni, oj oj oj. Jag kan knappt sova nar jag tanker pa det. London. LONDON! En HEL helg i London med min underbara kompis Tina. Nyper mig lite i armen och undrar om detta verkligen kommer handa? Kommer jag faktiskt ta min vaska och aka till flygplatsen och ta mig till London? Utan man och barn? Det verkar faktiskt sa, och det ar verkligen pa tiden. 
 
 
 
Sen i slutet av oktober flyger vi ner till Madrid. Forsta gangen for Ainhoa sa det ska bli kul! Med oss har vi underbara vanner och det vankas fotboll, god mat, shopping och sakert lite vin. Vi har svarmor som inte vill annat an att vara barnvakt vilket jag nu kanner mig helt trygg i att utnyttja. Dessutom stannar tjejerna och jag en vecka extra for att verkligen fa njuta av familjen, vadret, spraket och att bara vara. Kommer bli harliga veckor, det ar jag saker pa! 
 
 
1 Mikaela:

skriven

Åh London... Mysigt!! Jag var där med Sara förra våren ju och det var jättekul att åka med en vän. Vad vi pratade, skrattade och shoppade!! 😉
Madrid låter ju spännande, med vänner också!! Är helt säker på att dom vännerna ser fram emot den resan minst lika mycket!!
Ä N T L I G E N

Svar: Ja jag tror vännerna ser fram emot det dom också 😉 inte långt kvar nu!
ParisLisa

2 Bella:

skriven

En helg ensam i london är precis vad du behöver, för att känna dig ny igen. Shoppa nya kläder och ha tid att bara vara. Smart idé att åka till Warszawa så får du lite mer avlastning under veckorna.

Madrid är ju alltid Madrid. Helt undvart! billig shopping!
Var egoistisk och utnyttja barnvakter. Ge dig själv tid - man blir som ny!

Jag har själv äntligen släppt kontrollen, det var bara att bestämma mig. I helgen åker jag till Stockholm, ensam över natten första gången sen lillen föddes. Så skönt! Jag är redo!

Svar: Åh vad kul att höra att du unnat sig en helg i Stockholm! Det måste ha varit skönt. Bara att få åka tåg själv och kunna läsa!
Ser verkligen fram emot både London och Madrid! Och Warszawa har varit jättekul.
Kram
ParisLisa

3 Jenny:

skriven

Oj vad spännande! jag har också rest en del i år och det gör fasiken en lyckligare alltså. Noterar att du kallar Wawa "hem". Känner du så? Tänk att du har bott utomlands så länge att ett annat ställe är "hemma". Blir lite avundsjuk! ;) Trevlig helg!

Svar: Tänkte inte hem när jag skrev det riktigt, utan mer "som hemma". Men nu när jag är här har det verkligen känts som hemma. Har ju bott utomlands nästan hela mitt vuxna liv (från 23 år) så det blir väl lite så antar jag. Stor kram
ParisLisa

4 Ellinor:

skriven

Underbart att ha så mycket roligt att se fram emot, i synnerhet nu när vi går mot mörkare och ofta tråkigare höstmånader. Jag vill verkligen komma iväg på en cityweekend nu i höst, men helgerna bokas snabbt upp med annat så vi får se hur det blir med den saken. Får hänga här inne för lite reseinspiration istället ;)
Kram

Svar: Häng gärna här! Eller se till att få till den där resan till Warszawa! Även om höst och vinter inte är den bästa tidpunkten direkt.. Åh, du skulle gilla det tror jag. En lång helg här och ni kan tom hinna med en t/r till Krakow med tåg över dagen. 😊 Kram
ParisLisa

5 Mammatea:

skriven

Kul med resor!

Svar: Ja vi älskar det!
ParisLisa

6 Emelie :

skriven

Åh vad härligt Lisa! Det där resekliet förstår jag så väl :)

Svar: Jag vet! 😊 Hoppas du också har lite inbokat.
ParisLisa

7 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

LÅter helt underbart vännen. Gud så kul att ha så mycket att se fram emot. kram kram

Svar: Ja det känns spännande!
ParisLisa

8 Cecilia/svengland:

skriven

Hoppas ni får det supertrevligt här i min hemstad!:-) Hösten har kommit hit nu också men det är nog inte lika kallt som hemma i Sverige!

Svar: Hej, tack vi hade det jättebra!
ParisLisa

Kommentera här: