Vecka 32

Nu har Pumpkin och jag kommit till vecka 32 och lite till. Känslan jag har de senaste dagarna är att det är nära, men samtidigt så himla långt bort. 2 långa månader! 
 
Men jag klagar inte. Jag mår fortfarande bra och har två veckor kvar att jobba, sen julledighet följt av föräldraledighet. Då hoppas jag på en lite aktivare vardag och mer tid utomhus. Snön har dessutom kommit under natten!
 
Jag har haft en hel del läkarbesök de senaste veckorna. Dels med "min" läkare, där såg allt bra ut. Mina värden hade gått upp, men jag fortsätter äta extra järn och magnesium. Hade gått upp 5 kg (då i vecka 30), men känner ibland att jag börja samla på mig vatten så får nog räkna med att bli tyngre snart. Vi gjorde även ett snabbt UL (det är inte riktigt som i Sverige här...) och allt såg bra ut. Pumpkin hade inte vänt sig och min läkare tvivlar på att hon kommer vända sig. Hon menar på att hon redan börjar få det lite trångt. Men vi får se!
 
Sen har jag varit på kliniken och "skrivit in mig". Samma privata klinik som Amaya föddes på. Känns himla tryggt då det är samma läkare och ansvarig barnmorska. Det är en speciell känsla att bli igenkänd. Träffade även narkosläkaren och barnläkaren (även hon mindes oss!). I början av januari kommer det bli ett besök i veckan för CTG, då kommer det nog kännas att det är nära. 
 
I eftermiddag är det dags för tillväxtultraljud. Ska bli kul att se om de förespår att Pumpkin kommer bli lika stor som sin storasyster (nästan 3.8kg 10 dagar tidigit). Dessutom ska vi titta i 3D så vi hoppas hon är en liten linslus!
 
När jag väntade Amaya fick vi en del fina bilder och jag tycker att det syns att det är samma bebis om man jämför med bilden när hon var några veckor gammal.
 
1 Jenny:

skriven

Vad skönt att allt är bra! Tänk, två veckor och sedan ledig igen, och sedan bebis, perfekt ju! :) Kram på dig (och er)!

Svar: Ja nu har tiden rusat ivag och jag ar redan pa foraldraledighet igen. Crazy! Hoppas du haft det bra i jul och nyar, massor med kramar Lisa
ParisLisa

2 Anonym:

skriven

Vilket underbart inlägg! Alldeles tårögd! Visst är bilderna lika! Vad spännande med tillväxtultraljud! Hon vänder sig säkert. Du får väl stå på huvudet;-) hoppas allt går bra! Isabelle

Svar: Vad kul att du gillade inlagget! Och hon hade vant sig lill-tjejen och jag ar ganska saker pa att hon har stannat sa. Tack!
ParisLisa

3 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

Tycker att det går snabbt för er med, redan v.32!

Och om du som jag oroar dig över vändningen, gör inte det. Jag har liten mage, men tydligen hade vår lilla tillräckligt med plats att snurra runt fram tills nu. :-)

Svar: Ja var lilla tjej hade ocksa vant sig, och nu tror jag tom hon ar fixerad. Kanns sa i alla fall... Med ett valdigt tryck! ;)
ParisLisa

4 mammatea:

skriven

Kul med ul och 3D.

Svar: Ja 3D ar lite speciellt!
ParisLisa

5 Sandra :

skriven

Tänk vad fint ändå. Att ni ska bli föräldrar till två tjejer. Det är stort.
Och det ska bli jättespännande att följa er. Ha nu en riktigt skön tid fram tills bebis kommer. Kram!

Svar: Tack vannen! Ja tank att vi snart har tva sma tjejer har hemma... Kram
ParisLisa

6 Christine&Paris:

skriven

Det måste vara en underlig känsla att vänta barn. Förtjusning blandat med förvirring, eller? Tänk att det bor ett litet liv där i magen! Skönt att du mår bra :)

Svar: Jo, det ar svart att greppa att det ar en liten person som vaxer dar inne. Men nar man val ar gravid sa blir det naturligt pa nat satt. Och man blir sa nyfiken pa vem det ar! :)
ParisLisa

7 Fröken Isakson:

skriven

Åh vad spännande, det är ju snart dags :) . kram kram

Svar: Ja inte alls langt kvar nu och jag kanner mig verkligen megagravid! Kram kram och gott nytt ar! Forresten, nar ar det dags for dig?
ParisLisa

8 Emma:

skriven

Spannande...det har gått ett tag sen du skrev detta så nu är det verkligen nära

Svar: Ja, 4 veckor kvar! Det kanns om man sager sa ;)
ParisLisa

Kommentera här: