Venez dîner chez nous!

Igår kände jag mig nästan som en desperat hemmafru, fast en glad sådan! Det var matlagning och förberedelser inför kvällens middagbjudning hemma hos oss för hela slanten!

Vi hade bjudit hem våra underbara vänner (ni vet, de med 4 olika nationaliteter i familjen, Mexikan, Fransos, 2 söner födda i Argentina och en i Brasilien) på middag. Och två av killarna ville följa med. Men det krävdes lite förberedelser, dessutom lagade vi mat till en hel armé. Tonårskillar som spelar fotboll och rugby äter väl som hästar? Hur som helst så hade vi supertrevligt! Maten var uppskattad och ingen gick hem hungrig (eller törstig).

På menyn:

Aperitif
Spanska tapas (mannen hade fixat två "tortillas de patata")
Kycklingfilé i ugn, fylld med vitlöksost, lindad i bacon och tilllagad i vittvin
Frozen cheesecake med vitchoklad och hallon
Champagne och röttvin












Vi har mat och cheesecake över så det räcker hela veckan om det är nån som känner för att titta förbi och hjälpa till att äta upp så är ni hjärtligt välkomna. Nu sticker jag iväg och lyssnar på Elton John!

1 Carolline:

skriven

Jag älskar tortillas de patata efter mina år i spanien, men har inte lyckats få till som här hemma i Sverige :(

Era ser perfekta ut och resten av menyn lät hur god som helst!

Kram C

2 Mamma:

skriven

Hej Gumman! Det låter helt underbart gott, jag kommer som ett skott och hjälper er med resterna. Tyvärr lite för långt bort men jag tänker på er, ha det så bra med Elton John. Puss o kram Mamma

3 John:

skriven

åå det ser så gott ut!

4 Fröken Isakson:

skriven

Åh så underbart det låter. Och vad vackert det ser ut :) . Hoppas ni hade en toppenkväll. kramar Linda

5 Pia:

skriven

Ser valdigt gott ut, synd att man inte bor i Warszawa, hade garna kommit forbi och smakat lite! Later som en underbar kvall!

Kram

Pia

6 Sara:

skriven

Gott gott ju! Det känns som jag har gjort samma som dig, lagade mat hela fredagskvällen och halva lördagen.. kul, men lite stressigt att laga mat till 25 personer.. :)



Och bild på klänningen och allt glömde jag givetvis att ta, men ska kolla med gästerna om någon av dem har tagit kort.

Och förlåt för min dåliga humor. :)



KRAM KRAM



7 Anna:

skriven

Wow, ser fram emot september :)

Allt bra vännen?

Kram

8 Catrine:

skriven

Åh jag kommer direkt ;-)

Det ser så inbjudande ut, både dukning och mat! Cheesecaken ser riktigt proffsig och god ut, hade gärna tagit mig en bit! Kram från mig i värmen!

9 Ellinor:

skriven

Wow, vilken middag! Alltid trevligt att få dela den tillsammans med goda vänner.

Hoppas du får en fin vecka.

Kram

Kommentera här: