Nytt personbästa!

Tillbaks i Warszawa igen, och imorse var jag pa min morgonpromenad. Kände faktiskt att jag saknade det i Paris, det är ett gott tecken!

Nu ikväll gav vi oss ut och sprang, tillsammans. Jag bad mannen agera dragkrok. Stackarn fick dra ner tempot och jag fick dra upp. Och det lönade sig, nytt personbästa!! Nu behöver jag träna pa tva saker för att kunna halla det här tempot även längre streckor:

* Andningen! Jag andas inte tillräckligt bra och blir för anfadd. När jag väl sprungit klart sa är jag redo att ge mig av igen efter 15 sekunder. Vilket visar (enligt mig) att jag skulle kunna springa längre om jag andas bättre.
* Armarna. Jag märkte idag när jag sprang med mannen att han använder sina armar bra mycket mer än jag. Jag sag mest ut som en stel pinne. Det maste det bli ändring pa!

Alla tips är välkomna!

Avslutade med axlar, biceps, mage och rygg i gymmet.



Nu är det läggdags! Sov gott!
1 Julie:

skriven

Godmorgen søde ven! Hvor er du cool! Det er virkelig flot, og er det ikke en herlig følelse? Man bliver jo så stolt af sig selv! Ros dig selv og nyd det, det fortjener du:-)

2 Helena:

skriven

Jag blir bara mer och mer imponerad av dig, du har verkligen kommit igång nu! Underbart! 4,33 min/km är ett sjukt bra tempo!

3 Mikaela:

skriven

Jag blir nästan lite avundsjuk på dig!! Har precis varit hos vår massör/naprapat här på jobbet och han bara suckar åt min rygg... Kan det vara åldern??



Gällande andningen så har jag lärt mig att man ska andas "två-in-en-ut". Jag brukar göra så, men när man springer är det lätt att glömma bort sig. Det viktiga är att man inte börjar "flåsa" utan tar lugna andetag.



Du borde visa din chef vad du skrivit om honom, han skulle bli rörd tror jag!

Kram Mikaela

4 Maja: STYLE & LIFE by LEIA:

skriven

Underbart!!!! Kör du med Nike+ alltså?



Hihi....för att jag skull få min andning att fungera bättre när jag sprang som mest så sjöng jag helt enkelt med i alla låtar....då flöt luften in och ut precis när den behövde det......



Hoppas verkligen kunna komma igång med löpningens snart....men måste fixa vissa fysiska hinder först:(



Kramar å välkommen på fika;)

5 Lisa:

skriven

Julie, visst blir man! Och du är ännu coolare, du är ju reda för ditt halv marathon redan!



Nej men Helena, du far inte titta pa Pacen. Det är helt fel och har alltid varit. Titta mer pa distansen och tiden. Men jag är nöjd i alla fall !:)



Mikaela, jag det är nog ganska lyxigt att kunna träna som man vill... Men ryggen kan du ju träna enkelt hemma. Jag känner skillnad pa en gang. Massage later mysigt!

Tva in, en ut ska jag definitvt testa! Tack för den :)



Maja, japp jag kör alltid med Nike+. Hjälper mig verkligen med motivationen! Att sjunga kan ju vara en idé!! :) Inte sa högt kanske? Hoppas att du oxa kan komma igang snart.



Stor kram Lisa

6 Miss Agda:

skriven

Superbra jobbat! Och visst blir pacen rätt?? 4:33min/km om man räknar ut 7,78km/ 26min 20s. MYCKET bra tempo! Lite intervaller på det (återkommer med program senare i veckan) så kommer du snart springa halvmaran baklänges utan problem :)

Kram

7 Lisa:

skriven

MissAgda, ha ha, tvivlar pa att jag kommer spring ahalvmaran baklänges ;) Och det var 5.78 km, inte 7! Därav skillnaden ;)



Stor kram pa dig dear coach ;)

8 Mikaela:

skriven

Hmm... Jag önskar att det vore så enkelt att träning hjälpte...

9 Lisa:

skriven

Mickis, ja alltsa, jag tänkte ju mest sa att om träning hjälper sa kan du ju fa till det hemma.. Kram pa dig!

10 Emelie:

skriven

Det är riktigt snabbt och bra sprunget! Häftigt att du utvecklas så mycket och verkar ja så kul :)



Kramar Em

11 Lisa:

skriven

Em, ja jag har jättekul! Skulle gärna ha ett 10km lopp att springa snart, som du gjorde. Men hittar inget som passar...



Kram Lisa

Kommentera här: