Mina vänner!

Sana här dagar när man spenderar mesta tiden pa soffan sa hinner man tänka mycket, och Sex & the City far mig alltid att sakna mina vänner sa otroligt mycket.

Mannen hade en "where do I belong?" kväll för nagra dagar sen. Blir ju lätt sa när man känner sig ganska hemma pa manga ställen, men inte 100% hemma nanstans, inte ens i landet man föddes. Efter manga ar utomlands sa märker man att man är annorlunda, var man är... Min man som alltid har varit 200% spanjor kan tycka att det är jobbigt att acceptera...

Jag däremot har inget problem med det. Hemma för mig är där vi är, där vi är tillsammans och gör vara saker pa vart sätt, som vi tycker om. Visst saknar jag Sverige ibland, men har liksom vetat ett det blir nog aldrig mer Sverige. Även om vi drömmer om ett stort hus vid en sjö ganska ofta...

Det jag tycker är jobbigt är att var jag än är sa har jag aldrig alla vänner nära mig. Alltid sa saknas nagra, eller de flesta, och hur man än vrider och vänder pa sig för att fa det att ga ihop sa är det omöjligt. Tiden räcker inte till... Och det kommer alltid vara sa. Nu har ju jag turen att ha otroliga vänner, och väldigt manga. Men jag saknar er sa mycket!!!




















Ni är bäst!!
1 Fröken Isakson:

skriven

Vilket gulligt inlägg och vilka fina bilder. Känner igen det där med att sakna kompisarna. Nu bor ju mina bara 30 mil bort, men ändå, det blir inte så ofta man träffas :( . Ikväll kommer dock min allra underbaraste vän Linda och hennes familj till oss. Det blir kul. Kramilikram och ha en bra helg.

2 Mia:

skriven

Det eviga dilemmat när man planterat rötter lite överallt. Det känns tungt ibland, det tråkigaste är att man missar det där spontana. Vännen som kommer över på en kopp te bara så där, nej här ska man koppla upp sig på Skype samtidigt eller planera en weekend månader i förväg. Ja, jag vet vad du menar men är det riktig vänskap så håller den oavsett omständigheter.



Vad gullig du är, nej jag kan inte komma men du ska veta att jag tog inbjudan allvarligt! Jag är lugnt tjejen som kan hoppa på ett plan bara så där, men den helgen är tyvärr redan uppbokad. Får se framemot bildbevis här!



Idag blir det ögongodis- Bond!

Kram Mia

3 Mikaela:

skriven

Åh, vad jag saknar dig!! Vi måste verkligen höras oftare!!

Imorgon är jag hemma hela dagen så jag ringer dig då!!



Bamsekram från Mikaela

P.S. Vad många olika frisyrer du haft! Och du passar verkligen i allt! Orättvist.... ;-)

4 Emelie:

skriven

Det är underbart när man inser hur starka vänskapsband är, och vilken skatt det är att ha vänner från alla världens hörn. Vissa träffar eller pratar man med dagligen, andra kanske bara en gång om året, ändå vet man att de finns där i vått och torrt och att tid och avstånd föga gör intrång på intimiteten. Om man är trygg i sina relationer tror jag att man som du kan klara av att känna att hemma är var som helst där man är tillsammans med den man valt att leva med eller själv om man vill det men det behöver verkligen inte kopplas till en plats.



Ändå kan jag verkligen förstå mannen din, att man från stund till stund kan undra var man egentligen hör hemma. Jag kom på att trots att jag hela mitt liv trott att jag var en sådan som skulle kunna bo varsomhelst så kunde jag i slutändan inte tänka mig någon annan fast punkt än just platsen där jag föddes. Dock kan jag fortfarande tänka mig att röra på mig under ett par års tid, bosätta mig någonannanstans om mitt eller mannens jobb skulle kräva det. I så fall hoppas jag kunde känna den harmoni du känner i att kanske hamna någonstans där man kanske inte trodde man skulle hamna.



Ha en skön söndag i ditt Paris nu!



Kram

5 Rebecca T:

skriven

Hej hej,

Hoppas att du mår bättre nu!

Ja, suck, känner igen det där med att vilja ha alla vänner nära hela tiden. Nu när man precis har flyttat hem igen hade man behövts i US där en av mina närmaste kompisar går igenom en tuff tid. Tur iaf att det finns email och msn så blir det lite lättare att hålla kontakten!



När jag ser korten från ert bröllop blir jag fortfarande full i skratt när jag tänker på vilket otroligt roligt och häftigt bröllop ni hade!

Ha en bra vecka, kram!

6 Lisse:

skriven

Halloj!

Saknar dig också.

Det märks att vi hade otroligt roligt på ditt bröllop.

Kram Lisse

Kommentera här: