Jag saknar den har tjejen

Ah vad jag langtar efter att fa vara mig. Inte bara mamma. Det har blivit valdigt mycket, eller faktiskt bara just det det senaste halvaret som ni sakert kan tanka er.
 
Jag langtar efter hon som hade tid och mojlighet att kla pa sig nat fint, som matchar handvaskan med sin outfit, hon som garna gar ut och ater och dricker lite champagne, hon som joggar och styrketranar, som tar ridlektioner. Hon som traffar kompisar och reser med jobbet. Hon som tycker att det ar sa kul att ga pa bio med sin man. 
 
Ibland, som idag, kanns det som om hon ar alldeles for langt borta. Jag hoppas att Warszawa kan radda mig annu en gang. 
 
 
For 100 ar sen, da jag inte visste att jag hade sa mycket tid. Och att jag faktiskt aldrig varit riktigt trott. 
 
1 Cecilia/svengland:

skriven

Förstår dig precis, det kan va svårt att hitta en balans mellan de två!!!! Jag har alltid sagt att jag är mamma men sen är jag också mig själv därinne någonstans, lite som en split personality!!! Jag är fortfarande jag som gillar att gå ut och festa ibland men som fortfarande sällan dricker en droppe när barnen är med, Jag tror det är viktigt att behålla sin egen identitet - många tappar den totalt när de får barn! Jag har haft 21 års träning på det där ( shit, jag har varit mamma i halva mitt liv!!!) och det går att kombinera!!!:-)

Svar: Skont att fa lite pepp med nan med mer erfarenhet an jag! Vill verkligen hitta tillbaks till mig sjalv men forutsattningarna har ju inte riktigt varit de ratta den senaste tiden.. Men jag litar pa dig, att det gar att kombinera! :)
ParisLisa

2 Mia Rohman:

skriven

Åh vad jag känner igen mig. Har börjat undvika spegel bara för jag vet inte vem det är jag ser där längre :-(. Älskar mitt barn MEN trodde aldrig att det skulle behöva vara på bekostnad av mig själv! Hoppas verkligen att du hittar tillbaka när ni är i Warsawa igen! Nu är vi äntligen friska igen så hör av mig på fejjan om det finns möjlighet att ses. Kram

Svar: Skont att man inte ar ensam! Ar verkligen inget fan av spegeln heller.. Tog nya korkortsbilder forra veckan och var nastan gratfardig i bilen hem. Vem var den dar trotta medelalderskvinnan (!?!?!) pa fotot jag fick med mig? Vore verkligen jattekul att ses! Har inte manga dagar kvar men om vi kan motas nanstans for lunch dar man kan parkera latt sa ska vi nog kunna fixa det!
Kram
ParisLisa

3 Jenny/ Ekomamma i stan:

skriven

Känner igen det du skriver! Häromdagen lyssnade jag på lite musik (gör det sällan nuförtiden av någon konstig anledning) och jag fick bara en sån känsla av att vara "jag" igen.

Tänkte höra om du har instagram. Har skaffat det och undrar varför jag väntade så länge... Tycker att det är lättare att uppdatera och hålla kontakten med folk och om du har det vill jag gärna följa dig där.

Svar: Lyssnar ocksa mycket mindre pa musik nu. Tror jag verkligen uppskattar tystnaden for mycket... Men kanske ocksa ska lyssna mer, man blir ju sa glad av musik!
Haller med om Instagram! Jattekul och lattare. Kul att vi hittat varann!
ParisLisa

4 Emma:

skriven

åh, fina du! Du finns kvar därinne, under all trötthet, tro inget annat! Vet att det känns oöverstigligt men man kommer igenom det. Till en lite friare tid. Det blir aldrig som förut men friare. Och så fanns det en tomhet då som man lätt förtränger när man ser sig själv sådär. Ngt jag inte längtar tillbaka till. Med tiden kan man då och då få besöka sitt forna jags tid...

Svar: Nej den dar tomheten vill jag absolut aldrig tillbaka till. Men jag behover kunna vara lite mer mig sjalv for att orka vara en bra och rolig mamma. Logiskt sa vet jag att det kommer men, ja du vet. Nar man ar dar mitt i somnbristen och trotsen sa kanns det langt bort ;) tack for att du delar med dig!
ParisLisa

5 Anna (Sthlm):

skriven

Nu kommer hon nog snart komma ut om hon inte redan gjort det! Jag tycker det värsta är sömnbristen som gör att man åldras i förtid. Och nu på vintern ser man ju extra blek och glåmig ut :(

Svar: Hon börjar så sakta komma fram ;) Ja usch, känns som om jag har åldrats 10 år sen jag blev mamma!!
ParisLisa

Kommentera här: