Upp och ner och fram och tillbaks

Har flera gånger tänkt idag att "vilken tur jag har som får spendera dagen med dessa yrväder". Som när vi körde picknick på tomten idag, en grå onsdag i mars. Eller när de badade, kramades och kiknade av skratt. Men det är tvära kast - 1 minut senare är det vatten överallt, en som har halkat och en annan som fått tvål i ögat.

Jag har nog varit en väldigt trött mamma hela vintern. En ganska stressad sådan som verkligen försökt men som liksom behövt driva lite av ett militärläger för att få vardagen att gå ihop. Men sen en månad är det lättare. Vi har en tjej från Madrid som bor hemma hos oss och hjälper till med tjejerna och huset. Jag kan äntligen andas, leka och tom ta mig tid att njuta! Så glad att det funkar så här bra! Och Maria följer självklart med oss till Warszawa under våren. 

Nej ni, dags att packa för en långhelg i Sälen! 



1 Viola:

skriven

Så söta barn! hur gamla är de?
Kika gärna in på min nystartade fitnessblogg :) hur som helst så hoppas jag du får en fin dag!

Svar: Tack! Stora tjejen fyller tre i sommar och lilla är ett år.
ParisLisa

2 Carina:

skriven

Au pair är ofta en bra idé :) Jag trivdes själv jättebra som au pair i Madrid, främst för att jag kom så bra överens med min värdfamilj. Vi fick alla ett fint minne av det året jag bodde hos dem.

Svar: Ja än så länge känns det jättebra! Vad kul att ha varit au pair i Madrid!
ParisLisa

3 Mammatea:

skriven

Skönt att det vänt lite för er!

Svar: Ja äntligen!
ParisLisa

4 Sandra:

skriven

Det låter härligt Lisa. Är så glad för er skull att ni nu får tid att andas. Varm kram

Svar: Tusen tack Sandra! Kramar
ParisLisa

5 Miss Marie:

skriven

Skönt att du känner att det ordnat upp sig för er! Lyxigt med att ha hjälp boendes hemma, det måste vara riktigt, riktigt skönt! Har Amaya slutat på förskolan eller går hon fortfarande där?

Svar: Visst är det lyxigt men helt ärligt så känns det mer som en nödvändighet. Var verkligen helt slutkörd. Nu efter en månad börjar jag komma ikapp, tjejerna vänja sig etc och jag kan känna att det är lyxigt 😊 Amaya går fortfarande 15timmar men i Warszawa blir det ingen förskola nu ivår och då är det maria som hjälper med tjejerna när jag jobbar halvtid.
ParisLisa

6 Mia:

skriven

Åh det glädjer mig att höra!! 😃👍

Svar: Vad gulligt Maria! 😊
ParisLisa

7 Karin:

skriven

Wow, vilket bra beslut att skaffa au-pair för att få lite hjälp - och låta tjejerna få använda spanskan mer. Men som gammal au-pair undrar jag ju, hur är det när man är på andra sidan? Att vara au-pair mamma alltså?

Svar: Verkligen nyttigt för tjejerna att prata mer spanska! Men vilken kul fråga, det lovar jag att göra ett inlägg om.
ParisLisa

8 Miss Agda:

skriven

Underbart att höra att det lättat lite! skönt att det funkar så bra med er au pair. Lova dig själv nu att börja ge dig själv små stunder regelbundet när du kan komma tillbaka till den Lisa som du i ett tidigare inlägg skriver att du saknar. Kram

Ps: Lokala FB-grupper för försäljning kanske kan vara något? Jag har sålt några saker genom en sådan köp-och-sälj-grupp i Liljeholmen.

Svar: Det lovar jag kloka du! Kram
ParisLisa

9 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

Åh vad härligt att höra. Ja det är inte alltid lätt med de små liven. Även om man älskar dem till döds så kan de lätt driva en till vansinne. Stor kram till dig söta du ♥

Svar: Precis så är det! Stor kram till dig med
ParisLisa

10 Åttio ska bli sextio:

skriven

Kul att hitta din blogg som består av resor till rätt stor del, har inte hunnit gå igenom allt i arkivet än men som den Paris-älskare jag är kommer det nog vara kul att läsa! Älskar resor själv och har hittils hunnit beta av ett år boende i Grekland, men hoppas prova livet utanför Sverige gränser åter igen! Det ger en så mycket tycker jag! :-)

Svar: Välkommen hit!! Hoppas du hittar nåt kul i arkiven. Nu kommer vi spendera våren i Warszawa så det kommer det skrivas om så klart. Även jobbresor och kortare resor med familjen.
ParisLisa

11 Anna (Sthlm):

skriven

Ska bli spännande att följa er vår i Warszawa!

Svar: Vad kul att du följer med!
ParisLisa

Kommentera här: