Att salja i andra hand

Jag har sa mycket grejor att bli av med. Mest barnklader och bebissaker, men aven gravidklader och saker som inte passar mig langre. Ar trott pa att ha garderoben full med saker jag aldrig anvander.. Hellre lite saker da som man verkligen tycker om. 
 
Men jag ar verkligen ingen expert pa det har med att salja i andra hand. Ar det vart att lagga upp pa t.ex Blocket? Eller ska jag vanta tills i sommar och satsa pa en loppis (fick tyvarr inte plats pa den jag hoppades pa nu innan vi aker)? Ge mig era basta tips! 
 
 
Basta gravid- och amningstrojorna fran Boob soker nytt hem. 
 
 
Likasa dessa gravidklanningar fran Dorothy Perkins. Nastan oanvanda... Ber om ursakt for valdigt dalig bildkvalitet! 
 
1 Jenny/ Ekomamma i stan:

skriven

Mitt bästa tips är Tradera! På loppis är folk ofta ute efter att fynda billigt, men på Tradera är folk ofta villiga att betala lite mer för märkessaker och fint skick (som det verkar vara på dina saker). Blocket kan också funka, men där har jag själv mindre erfarenhet av att sälja kläder etc då jag ofta lägger sånt på Tradera och mer möbler etc på Blocket.

Håller själv på att sälja av gravid- och amningskläder och det går helt ok även om jag gärna skulle sett lite högre priser. Men å andra sidan har jag de fina sommarkläderna kvar, de väntar jag med kanske till april med att lägga ut för jag tror inte att så många köper sånt nu.

Svar: tack för tipset! Bestämde mig tillslut för att lägga ut Ainhoas vinterkläder i sommar när vi kommer hem, och sälja av småsaker och sånt som man ändå inte får så mycket för på nån loppis. Brukar finnas mer på sommaren. Kommer även sälja Donkeyn i slutet på sommaren, men det blir nog blocket.
Lycka till med din försäljning!
ParisLisa

2 Marie , Theas mamma :

skriven

Hej!!

Jag är intresserad ! Har ju 2 månader kvar ! Är det S eller?
Om det inte är för jobbigt för dig skicka .

Kram marie

Svar: Hej Marie! Nej men vad kul! Klänningarna är mer som en 38:a (UK 10). Passade mig med Amaya då jag gick upp ganska rejält.
Den vita tröjan är S, och de randiga XS. Men de är ganska stora i storleken. Kan kan försöka måtta lite om du vill? Och självklart skickar jag! Kram Lisa
ParisLisa

3 Eva:

skriven

Tradera blir mitt tips. Jag har sålt både amningskläder och barnkläder där och för märkeskläder går det att få en hacka. På loppis får du vara beredd att folk ger mindre.

Svar: Ska satsa på Tradera när jag kommer hem i sommar. Brukar du sätta ett minimumpris?
ParisLisa

4 Jenny:

skriven

Mitt tips är också tradera. Med säljande rubriker och mycket info (mått, material etc) i annonsen. Lycka till! :)

Svar: Blir Tradera i sommar när jag kommer hem. Då ska jag bli en toppförsäljare med allt jag har ;) tack!
ParisLisa

5 Mia:

skriven

Om Marie ovan inte köper gravidkläderna så gör gärna jag det. Vad jag minns så är du nog lite mindre än mig men det borde passa då jag har xs på en boob T-shirt sedan förra gången :-).

Svar: Hej, det på bilden är sålt till Marie men jag har en svart Mamalicious klänning som är jättefin samt ett par Boob jeans. Skickar bilder på FB. Har ett par Zara jeans som jag gärna skänker bort. :)
ParisLisa

Kommentera här: