Paris, je t'aime!

Paris, vilken lycka. Jag älskar den staden med hela mitt hjärta. Bara att vara där gör mig lycklig. Allt det vackra, folket, språket, maten, atmosfären. Jag går med lätta steg, jag ler, känner mig vacker, får bättre självförtroende. 

Tack Paris för att jag fick bli vuxen hos dig och för att du alltid tar emot mig med öppna armar. Du gjorde mig till den jag är idag. Merci pour tout, je t'aime avec tout mon cœur. 

Vi ses snart igen älskade stad! 




1 Eva:

skriven

Jag har aldrig varit i Paris men vill självklart åka någon gång. Skulle du säga att det är en "barnvänlig" stad?

Svar: Nej nej nej, till Paris ska ni åka själva! Du och mannen, eller du och bästisen. Inte barnvänligt alls. Hade det vart i alla fall aningen barnvänligt så hade jag bott där 😉
ParisLisa

2 Selma:

skriven

Härligt att läsa om din kärlek till Paris. Jag undrar vad du jobbar med eftersom du kan jobba vart du vill låter som en enorm frihet att inte vara låst till ett kontor. Du behöver inte svara om du inte vill. Ha en fin dag!

Svar: Hej Selma, jag jobbar inom Europaorganisationen på ett Travel Management Company. Jobbar som process manager (säger ingenting, jag vet...) och är del av olika projekt så som implementering av nya kunder, nya produkter, nya processer etc. Jobbar i alla länder i Europa och är inte bunden till en plats eller ett kontor. Spenderar många timmar på telefon 😉. Reser en del men inte lika mycket som tidigare. Hoppas det gav en liten inblick i alla fall.
ParisLisa

Kommentera här: