Min träning

Sen jag blev gravid med Ainhoa så har jag i stort sett inte gjort nånting alls i träningsväg. Nån liten jogg här och där men inget mer. Jag behöver fysisk aktivitet för att må bra! Visst rör jag på mig hela tiden, med två vilda barn hemma så är allt annat en omöjlighet, men det räcker inte för att må bra i kropp och knopp.
 
Så nu när vi är tillbaks i Warszawa där livet är lättare och allting billigare, och vi dessutom har hjälp med tjejerna så kan jag äntligen hitta på saker. Att få en starkare bål och rygg var verkligen prioritet. Har inga problem med vikten men har verkligen lidit av dålig hållning och svag rygg. Så jag bestämde mig för att testa Pilates. 
 
Bara 10 minuters promenad från oss jobbar en tjej som pilatesintruktör och jag tar privata klasser hos henne i hennes studio. Och vilken grej, jag bara älskar det! Efter bara fyra klasser känner jag mig mycket bättre, går med rak rygg och jag har äntligen fått kontakt med mina magmuskler som jag tappade bort efter graviditeterna. Så Pilates kommer jag definitivt fortsätta med så länge vi är här. 
 
Som ni kunnat läsa tidigare så har jag även tagit upp ridningen och det är ju verkligen min favoritsysselsättning. Hela jag mår bra och får dessutom känna av mindfulness under en hel timme. Full koncentration och alla muskler i hela kroppen som jobbar. Önskar jag kunde göra det oftare än en gång i veckan.
 
Idealt borde jag se till att komma ut på en joggintur en gång i veckan också, men just nu har jag verkligen ingen lust. Så jag väntar lite till på motivationen, och kommer den inte så får jag nog tvinga mig ut trots allt.
 
Vad gör ni andra för att må bra och hålla er i form? 
 
 
 
Bästa träningskompisen!
 
 
Jobbar hårt på att tjejerna ska få samma intresse! 
 
 
Så här såg det ut på den tiden då vi hade ett gym i byggnaden.. Det var goda tider det!
 
 
 
 
 
1 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

Skönt att höra om någon annan som också haft problem att komma igång med träningen... ;-)

Själv är min enda träning sedan lillebror föddes mina promenader till och från förskolan (vilket iofs är 1,5-2 h). Då och då får jag ett ryck och kör ett yogapass hemma, men det är verkligen inte med någon regelbundenhet.

Mitt stora problem är att jag har svårt att få in träningen i min vardag. Jag är inte så sugen på att lämna in lillebror på gymmets barnpassning och när maken kommer hem är jag inte särskilt motiverad att ta mig iväg. Dessutom var jag dum nog att köpa träningskort en bra bit bort (men samtidigt smart då de hade klippkort så det är inget som ligger och tickar för att jag inte använder det). Vi har ett gym supernära oss men det är så himla dyrt och känns dumt att köpa kort där innan jag vet var jag kommer att jobba (och förhoppningsvis få friskvårdsbidrag ifrån).

Sedan är väl nästa problem att jag inte har någon träningsform som jag älskar. Skulle så gärna träna något som jag tycker är kul, men vet inte riktigt vad det skulle vara.

2 Beatatjata - Inte bara träning:

skriven

Du vet nog vad jag gör :-). Pilates verkar härligt, väntar på att yogobe ska komma igång med pilates snart, då ska jag nog unna mig en typ pilates-jogg-yoga-månad. Typ på semestern. Sen är det tillbaka till vikterna på gymmet igen :-)

3 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

Usch, jag tycker det är svårt att hitta tiden till träning. Men jag försöker mig på hemträning. Crosstrainer, lyfter lite vikter, squats och nu har jag köp en medicinboll som jag tänkte försöka köra lite med. Kram kram

4 Sandra :

skriven

Pilates är fantastiskt ! Få träningsformer shapar kroppen som just det. Jag prioriterar det dock sällan förutom efter graviditeterna, vilket är synd. Men just nu kör jag det! Tillsammans med löpning och styrka, både ensam och på klasser. Jag har förmånen att mannen driver tränings och hälsocenter i kvarteren där vi bor och jag kan träna på dagtid vilket gör det lättare med tiden.
Jag saknar dina inlägg här och undrat hur ni har det!?
Stor kram

5 Jonna:

skriven

Vad härligt att börja komma igång igen!
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte tränar någonting utöver stallarbetet jag gör på fritiden och en och annan idrottslektion på skolan. Sad but true, jag kan helt enkelt inte motivera mig själv till att träna så utan hästarna. När jag red regelbundet hade jag en stark kropp som jag ibland saknar.

6 Isabella:

skriven

Hej Lisa! Hur är det? Har ni flyttat till Sthlm nu? :)

Svar: Hej Isabella, nej 3 veckor kvar :)
ParisLisa

Kommentera här: