Klädkris!

Alltsa helt allvarligt, jag har knappt nagot att satta pa mig trots valfylld garderob. Det var evigheter sen jag kande mig valkladd... Alla byxor sitter for tajt pa vissa stallen, och hanger lost pa andra... Manga skjortor sitter for trangt runt brostkorgen. Stickade trojor ar noppriga, skor slitna.. Min garderob hade helt enkelt sin peak runt ar 2009 cirka.. 
 
2010 blev jag gravid med Amaya och sen dess har det inte hant mycket. Gravidklader och amningsklader ar val egentligen det enda som kopts. Inget som jag egentligen tyckt varit kul.
 
Sa nu behover jag en massa nytt. Eller faktiskt  sa lite som mojligt, men som kan varieras mycket. Snyggare klader att ha som mammalediga (funktionella och bekvama, men samtidigt eleganta). Lite nytt till middagar, tjejkvallar och annat skoj. Skor, vad har man pa fotterna i detta land pa vinterna? Snygg hostjacka? Jag vet inte var jag ska borja, jag har halkat efter alldeles for mycket!
 
Hjalp mig! Kom med lite tips pa fa saker som kan fa mig att kanna mig som ny. Vill kanna mig fin igen, med klader som sitter bra. Brukade alltid ha ett gang nyckelplagg som alltid funkade, men det har jag inte langre.
 
 
 
En kvall i Prag for lange sen da jag minns att jag kande mig fin och valkladd utan att egentligen ha klatt upp mig.
1 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

Kunde skrivit ditt inlägg! Är verkligen så less på nästan allt i garderoben just nu. Hoppas få en glad överraskning efter amningsavslut när jag plockar fram mina "vanliga" kläder, men jag vet också att jag behöver uppdatera garderoben en del eftersom mycket blivit slitet.

Tyckte för övrigt att byxorna på bilden såg jättesnygga ut, precis såna är jag på jakt efter.

Svar: Tyvärr inga glada överraskningar i min garderob ;) byxorna kommer från Zara men sitter inte lika bra nu tyvärr. Hoppas du hittar de perfekta!
ParisLisa

2 Anna (Sthlm):

skriven

Känner igen det där. Inga tips direkt. Jag hoppas jag kommer på shoppinghumör så småningom, vill fortfarande bara shoppa till barnen :)

Svar: Samma här.. Hittar massor till barnen och shoppar utan dåligt samvete. Konstigt det där!
ParisLisa

3 Mia Rohmab:

skriven

Precis samma här! Eller jag har en massa fint i garderoben som passar på ett kontor men inte i vardagen. Börjar försöka hitta tillbaka men det är svårt. Det enda jag kan rekommendera som blivit min uniform (kanske lite trist men men). Ett par SKÖNA och snygga jeans, inte helt lätt att fixa dock. Några baslinnen i vitt sant t-shirts och långärmade t-shirts. Till detta koftor, långa, korta, vida, tighta. Perfekt att knäppa upp när det skall ammas och lätt att ta av och på. Halssjalar för att pigga upp t-shirten med samt att det värmer.

Och så var det skor...nog svårast av allt!!! Så när du hittar något säg till, är också på jakt!

Svar: Håller med om jeansen! Det är lite av problemet, att inga av jeansen känns perfekta. När man väl hittat de ultimata så brukar resten liksom lösa sig :)
Ja du, skor... Vilket dilemma ;)
ParisLisa

4 Bella:

skriven

Jag tror det första är att försöka lära känna sig själv, hur klär jag mig? Själv trivs jag bäst i sköna jeans, enkel bas t-shirt och stickade tröjor. Har slutat köpa skjortor/blusar etc för det sätter jag aldrig på mig ändå. Har köpt lite billigare stickade tröjor på Zara/ Lindex H&W (det jag designade finns kvar i butik) till vardags (sonen brukar torka snor o tårar på min axel) och sen på COS, &Other Stories till jobb. Sen har jag köpt flera tunnstickade klänningar som jag kan båda ha till vardags med tjocka strumpor o kängor eller klä upp till fest. Lindex har en kampanj nu med the perfect pant Collection (5 olika) om du tycker om svarta byxor.

Jag har köpt vattentäta tjocka vinterkängor till snö, slask o lek från Ecco, sköna praktiska skor är jätteviktigt för mig sen ett par från Rieker som ser ut som höga "converse" med snörning men är fodrade med ull.

Jacka skulle jag satsa på en vind o vattentät, jag köpte en på Esprit i våras som är som en snygg regnjacka.

Ja, jag öser på med tips så får du ta till dig det som känns rätt för dig. Sen tror jag eftersom svart är väldigt inne och användbart, köpa det och liva upp med roliga halsduk, sjalar, smycken, väska i färg.

Svar: Tack Bella! Kan alltid lita på dig! :) tror helt klart att jag måste tänka över "vem jag är" klädmässigt. Lite av problemet ligger där, när min vara den eleganta, avslappnande, coola, sportiga samtidigt! Skulle verkligen vilja gå till ett proffs på ett varuhus och få hjälp och idéer.
Kram Lisa
ParisLisa

5 Bella:

skriven

Om du inte har tittat på pinterest tycker jag det är väldigt inspirerande. Massor av streetstyle: http://www.pinterest.com/designbella/fashion/
här hittar du min sida om mode

Svar: Tack! Ska titta in till dig där!
ParisLisa

6 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

Känner igen det där helt och hållet. HÅller på att piffa upp min garderob för fullt. Fyller ut lite tomrum (vilket är många) men har långt kvar. kram kram till dig sötis

Svar: Tycker du verkar ha en jättefin garderob! Ska titta in till dig och titta vad du köper ;) kram till dig!
ParisLisa

7 Emelie:

skriven

Dr martens är ju en toppen sko! I klädväg kan du införskaffa kanske lite fina men enkla blusar och skjortor, nya jeans som sitter bra, kanske någon kjol? En stickad tröja med en blus/skjorta med krage under är alltid snyggt! Funkar dessutom både till vardags och t.ex tjejmiddagar.

Hoppas att jag var till någon hjälp ^^
Kram! :)

Kommentera här: