Mallorca

Hur har jag kunnat glömma att blogga om Mallorca? Ön som jag blev helt förälskad i efter vår vecka där i augusti. Den har allt jag söker på en semester och jag hoppas att vi snart kan åka tillbaks. Gärna lite tidigare på sommaren, eller tidig höst, så man kan besöka lite mer. 

Ska se till att ladda ner bilderna från kameran så ska ni få höra mer om min nya kärlek. Någon annan som varit där? 





1 Isabelle:

skriven

Tre gânger. Visst är det perfekt; och med barn ännu mer eftersom inte för lângt bort. Fantastiskt vatten, stränder, shopping, vänliga spanjorer, arkitektur, natur och restauranger. Vi vill gärna till Menorca nu för att jämföra.

Svar: Precis!! Alldeles perfekt faktiskt, speciellt det lugna vattnet och det de fina stranderna. Sa barnvanligt! Jag vill absolut se mer av naturen, shoppingen, Palma, arkitekturen.. Drommer om en langhelg med mannen i Palma faktiskt. Du far beratta om Menorca om ni aker dit!
ParisLisa

2 Cecilia/svengland:

skriven

Jaaaa här älskar vi Mallorca! V har varit där ett antal gånger nu, mest på den norra delen, vi har bott i Pollenca och Puerto Pollenca - helt underbara ställen! :-)

Svar: Vi var i Alcudia. Trodde det skulle vara jatteturistiskt men vi hade det toppen. Underbar strand, inte mycket folk, gillade hamnen och marinan. Alskade gamla stan! Kanske hjalpte det att vi reste med spanjorer som "kan" on? Vi akte bara forbi Pollenca och Puerto Pollenca men tyckte att det sa harligt ut!
ParisLisa

3 vickan:

skriven

Är det Cala San Vincente som jag ser på det 3 kortet? Var där i 1 vecka förra sommaren, älskade det blå, klara vattnet!
Vickan i England

Svar: Precis! Vi var dar en dag och alskade det ocksa!
ParisLisa

4 Mikaela:

skriven

Mallis eller Grekland blir det nästa sommar, det vankas ju en jämn födelsedag för någon! Så jag tar gärna emot tips.
Har varit i Alcudia som tonåring och det var ju...tänka, tänka... Inte igår!!!
Kram

Svar: Grekland var längesen jag var! Men Mallorca var som sagt perfekt. Åker ni med hela familjen, mamma och pappa, syrran etc? Kul hur som helst!
Kram kram
ParisLisa

5 Isabelle:

skriven

Vi gillar denna stranden. Es Trenc. 1 timme? med buss frân Palma. Vacker solnedgäng, saltberg, lâng strand... Finaste stranden vi varit pâ i Medelhavet.
http://www.google.fr/search?q=es+trenc&client=safari&rls=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=a6pOUqnkAcSjhge7lYF4&ved=0CCoQsAQ&biw=1254&bih=577&dpr=1

Svar: Tack för tipset! Ska vi se till att besöka nästa gång. Kram Lisa
ParisLisa

Kommentera här: