30 timmar i London

Kära gamla London. Känns verkligen som en gammal vän. Vi hade det jättebra, så kul att ses igen. Det blev lite shopping (men mindre än planerat! Hittade inte mycket, vad är det för fel på mig?), mycket mat, mycket prat och promenader och lite vin på det.

Vi åt lunch på Carluccio's på St Christopher's place (norr om Oxford St, vid Bond St tube station). Älskar deras mat men rekommenderar nog hellre en av deras andra restauranger - denna var proppfull på lördag eftermiddagen. Men St Christopher's place är jättemysigt, men hellre en vardag.

Middag åt vi på The Real Greek i Covent Garden. Jättemumsig mat, bra service och trevlig restaurang. Och läget är utmärkt för den som vill ta en drink efteråt. 

Shoppade gjorde jag på Gap, Primark och Hamley's (inte heller att rekommendera en lördag...). Alla spanska kedjor sparade jag för Madrid om två veckor. Man får prioritera när man har ont om tid.

Nu - vardag som vanligt! Måste orka mig upp ur soffan och ta rätt på berget av tvätt... 





1 elin wahlberg:

skriven

härliga bilder!

Svar: Tack!
ParisLisa

2 Mammatea:

skriven

Svårt det där med att shoppa till sig själv.

Svar: Ja, varför är det så??
ParisLisa

3 Ellinor:

skriven

Vilket härligt dygn - intensivt men ändå bra vad jag förstår. Snart flyger ni iväg igen. Härligt!

Svar: Ja, äntligen är resandet igång igen!
ParisLisa

4 Anna (Sthlm):

skriven

Har blir det ocksa en tur till England om ett par veckor men dock Oxford-omradet och med hela familjen. Men hoppas pa lite shopping kanske!

Svar: Vad kul! Ni bor ju perfekt nu för att resa runt i Europa. Avis!
ParisLisa

5 Jenny:

skriven

Jag känner också att London är en gammal vän. Jag funderar på att åka till honom (henne?) i höst, kanske en kortis som du.... Men gudars vad du reser! Lyxigt tycker jag, som har reslängtan! :)

Svar: Jag vet! Så kul att vi reser igen tycker jag. Klart du ska åka till London!! Tror nog London är en han. Paris är definitivt en hon! Kram
ParisLisa

6 Bella:

skriven

Har svarat dig inne på min blogg!
Kan inte du känna avundsjukan om hur en del undrar hur ni har råd att resa så mycket som ni gör? Prioriteringar eller hur!

Svar: Ska svara dig igen inne hos dig, men for att svara pa fragan du skrivit har: en del undrar sakert. Men de som kanner oss vet ju att vi levt sa har i 13 ar och har slutat fraga (de flesta verkar aven tro att vi reser i stort sett gratis i och med att mannen jobbat pa flygbolag. Vi reser billigare, men inte gratis). De nya kompisarna borjar sakert undra nu nar vi kommit igang och reser mycket igen men an sa lange har jag inte fatt fragan. Men haller helt med dig - resor ar en del av var livsstil och nagot vi aldrig skulle prioritera bort.
ParisLisa

7 mammaTea:

skriven

Sv
Signe har druckit 200 ml två gånger om dagen (morgon och kväll) tidigare. Nu dricker hon 100 ml noll till två gånger om dagen.

Svar: Ok tack! Skrev lite mer inne hos dig igen.
ParisLisa

8 Karin O:

skriven

Älskade London, vad mysigt!

9 Isabelle:

skriven

Kunde inte kommentera ovanför. Livsval. Jobb. Jätteintressant. Där du var dâ tycker jag att du skulle ha gâtt ner i tid eller tagit tjänstledigt. Men jag tror inte att det finns en perfekt lösning tyvärr. Jag hade ett alldeles för stressigt deltidsjobb, en jättetrevligt heltidsjobb och ett jobb som jag la ner min själ i, alldeles för mânga timmar, men mâdde väldigt dâligt av, främst beroende pâ en dâlig chef och brist pâ handledning. Nu är jag hemmafru och det är inte optimalt det heller, men jag känner att jag inte riktigt skulle orka heltidsjobb och smâbarn ännu, deltid skulle vara perfekt just nu, sâ jag tror just att det bara gäller att hitta nâgot man trivs med personligen för stunden. Min sambo har gâtt ner i tid sedan vi fick barn och funderar pâ att ta tjänstledigt om vi fâr flera barn. Tidigare var han väldigt karriärsdriven men nu tror jag mer han söker efter ekonomisk trygghet. Sedan tycker jag verkligen man ska vâga förändra men inte ha för höga förväntningar för det perfekta jobbet finns nog pâ sätt och vis inte. Bra jobb finns däremot! Jag tycker kollegor är lika viktiga som arbetsuppgifterna...

10 Anita :

skriven

Härliga bilder :)

Kommentera här: