Kommer hon ocksa sakna?

 
 
Amaya och basta kompisen Carl. De har traffats i stort sett varje dag sen de var 2 respektive 3 manader. Carl bor i lagenheten ovanfor oss. De kan hora varann nar nagon ar ledsen, nar vi ar pa vag ut eller kommer hem. Sen de kan prata sa ar det mest "Ca" och "Ami" vi far hora dagarna i anda. 
 
Carl kommer flytta med sin familj till Tyskland i sommar och pa ett satt ar jag sa glad att vi flyttar forst. Att jag slipper forklara flera ganger om dagen att Carl inte ar hemma... Kanske lagger jag in mycket av mina egna kanslor... men visst kan val 2-aringar sakna? Usch hjartar gar i tusen bitar nar jag tanker pa det. 
 
 
1 Miss Marie:

skriven

Det tror jag absolut dom kan! Men jag tror inte dom saknar på samma sätt som vi gör, deras sinnen är nog lite enklare och kan inte helt förstå vad det innebär att sakna någon. Alfreds kompis Mason har flyttat hem till USA nu, och Alfred pratar mkt om honom och att Mason gör si och så, vi har sagt att han inte är i München längre, men jag tror inte Alfred fattar att de aldrig kommer ses igen!

Svar: Det ar nog bra att de inte riktigt forstar inneborden, och att vi inte kommer ses mer. Eller inte pa samma satt i alla fall. Och nar vi val ses sa kanske de har glomt varann... Usch!
ParisLisa

2 Jenny:

skriven

Jag förstår att det känns jobbigt, men från min tid inom barnomsorg är min erfarenhet att om man vbara förklarar så godtar de det (ävem om de inte alltid förstår innebörden i tid och ord som "aldrig" osv). Vi får hoppas att hon blir så distraherad av altt kul i Sverige att hon inte tänker på det! Kram!

Svar: Ja vi far hoppas det! Vi forsoker forklara och forbered men man vet ju inte hur mycket hon forstar. Men det klart att det kommer ga bra :)
ParisLisa

3 bella:

skriven

Det tror jag med. Dani brukar bli ledsen när han skypar med sin pappa och peka på dörren (frågandes om han kommer) och jag säger Nej, inte nu och ibland har han t.o.m gråtit. Så visst saknar dem. Men tror inte de har nått perspektiv på tid utan njuter mer av nuet. Sen tror jag det är bra att prata förberedande med dem. Snart ska vi flytta till Sverige till vårat nya hus etc. Så du får krama hejdå bla. Jag tror på foton och fortsätta prata om alla!

Gud va jag (och I) grät när jag sa till Dani att han skulle säga hejdå till sin pappa nu i påskas. Det ska man egentligen inte men det är tufft. Gör ont i mammahjärtat. Dani har bara träffat i varann månad, typ 1 vecka/ två månader.

kram

Svar: Precis sa gor Amaya ocksa nar pappa ar bortrest t.ex. Och hon fragar ju efter mormor/morfar och farmor/farfar nar de inte ar har. Vi pratar massor om nya huset och jag har forberett kort etc men det kanns tufft..

Forstar att det maste vara jattetufft att saga hej da till I. Hade inte heller kunnat lata bli att grata. Antar att I inte har nagra planer pa att komma tillbaks till Sverige just nu?

Kram Lisa
ParisLisa

4 Mammatea:

skriven

Vilka fina kompisar!

Svar: Ja jattefina <3
ParisLisa

Kommentera här: