Sista helgen i Warszawa

Så har vi precis tagit oss igenom den sista helgen i Warszawa. Den var galet varm! Och både fredag och lördag natt har det varit otrolig åska. Har aldrig upplevt sån åska nån annanstans. Inatt blixtrade det och dundrade det oavbrutet hur länge som helst. Kändes nästan som om huset skakade. 

Men det jag skulle berätta var att vi igår var på the Equality Parade här i Warszawa och jag är så glad över det. Himla härlig stämning och ett viktigt budskap. Tjejerna var med och speciellt Ainhoa tyckte det var väldigt roligt! 

Det var otrolig polisbevakning men gick tydligen lugnt till i år om man jämför med tidigare år. Det vi kunde se var en del religösa utanför kyrkor som stod med kors och banderoller med budskap jag är glad att jag inte förstod full ut. Även en del andra människor som drog paralleller mellan homosexualitet och Ebola. Sånt gör mig mörkrädd! 

Efter paraden svalkade vi oss med lemonad på en bar i stan och släppte loss ungarna i parken där det fanns vattenspridare. Vilken lycka efter så lång tid i värmen! 




1 coachmilla.com:

skriven

Men Lisa, jag har ju helt missat att du börjat blogga igen! Vad roligt!! Men du borde sagt till mig :D
Hoppas vi ses snart! Kram

Svar: Jag har inte hunnit! :) Kul att du hittade tillbaks i alla fall, och klart vi ses snart! Kram Lisa
ParisLisa

Kommentera här: