I Stockholm!

Nu är vi hemma i vårt hus utanför Stockholm. Allt har gått bra men vad mycket saker vi har... Bilen var galet full (utöver det andra lasset som också gick), sista biten satt jag med en julbock i knät. Av nån oklar anledning hade den inte lagts i nån kartong. 

Och sen det här med att flytta in i ett redan fullt hus. Inte det lättaste. Men vi rensar och rensar och rensar. Några kassar har åkt till återvinningen, flera kassar med fick åka med vändande bil till Polen och två stora sopsäckar med leksaker har flyttat till en flyktingmottagning. Men det tar ändå aldrig slut! 

Alla är dock glada att vara hemma, och det bästa av allt är den nya lekstugan och att kunna leka ute på tomten. Nu hoppas vi bara på lite högre temperaturer! 


Vi vinkar hej då till Polen! 


Kom hem till en jättefin lekstuga. 



Och har en del att packa upp....
1 Ellinor:

skriven

Välkomna hem!
Här håller vi som bäst på att packa ner. I morgon tänker vi så smått börja flytta och hoppas vara i ordning under helgen. Trots att det är mindre än ett år sedan jag flyttade sist inser jag att jag redan hunnit att samla på mig en massa nya saker. Känns som om det aldrig tar slut. Men sakta men säkert så. Hoppas att även ni snart kommer till rätta och att det känns bra att vara tillbaka!
Kram

Svar: Tack!
Vad spännande! Det är bra att flytta då och då så man måste rensa. Och det är lättare att flytta till nytt med tomma garderober och hyllor. Här var det liksom redan fullt.. ;)
Lycka till i nya hemmet!
Kram
ParisLisa

2 Coachmilla:

skriven

Mängden saker alltså! Vi rensar och rensar, men det hjälper inget. Har tänkt flera ggr att jag vill ge bort 90% av mina kläder. Bland annat...
Kram
Ps. Vilken gullig lekstuga!

Svar: Alltså, de senaste åren har jag verkligen rensat ordentligt flera gånger bland mina saker och inte köpt mycket nytt, men ändå får det inte plats! I ett stort hus... Vad gör alla andra med sina skor tex??
ParisLisa

3 Bella:

skriven

Ja, ibland känns det som rensningen aldrig tar slut men varje sak är ju en del av processen. Det går ju framåt även om det är överväldigande!

Jag har skänkt bort nästan alla Danis bebiskläder och leksaker och ändå syns det inte på ytan liksom. Det försvinner bara ur garderober, förråd etc.

Skönt att få landa lite i ett sommarsverige iallafall, att gå igenom alla saker innan det kanske bär iväg igen. Sakerna finns ju kvar annars, bättre att känna att ni har luft under vingarna när ni ska iväg nästa gång.

Kram!

Svar: Precis så tänker jag, att ju mer jag rensar nu desto lättare blir det att packa nästa gång. Försöker dessutom att inte vara för hård mot mig själv. Det har inte varit lätt att hålla ordning de senaste åren, boendes på två ställen och oftast själv med två små. Fick ju vara glad om man hann på toaletten...
Njut nu i Spanien!
Kram
ParisLisa

4 Mikaela:

skriven

Vågar inte ens tänka på den dagen då vi ska flytta, i femton år har vi kört med "Äh, vi ställer den/det på kattvinden så länge".

Svar: Jag har sagt till David att om vi bor länge på ett ställe så ska vi ändå låtsas som om vi ska flytta en gång om året. Blir galen av att ha så mycket SAKER överallt! :)
ParisLisa

5 julie:

skriven

Så herligt, at du er tilbage Lisa!
Kram Julie

Svar: Tack Julie! Vad kul att du fortfarande tittar in! :)
ParisLisa

Kommentera här: