Ännu en sista gång...

Det blir många "sista gången" nu... Sista gången i en viss park, sista gången på en restaurang, en affär.. Sista gången vi träffar någon vi gillar. Inte sista gången som för alltid, men här som boendes i Warszawa och som en del av vår vardag. 
 
Igår åt jag middag hos en vän som jag lärt känna vårt sista år här. En vänskap som betytt väldigt mycket under en tuff tid. Vad glad jag är att jag träffade henne och jag vet att vi kommer hålla kontakten, även om det blir på ett annat sätt. 
 
I taxin hem tittade jag ut i Warszawanatten. Alla dessa platser och gator som känns så hemma och självklara. Snart är det en annan plats som vi kommer göra till vår. Men Warszawa och människorna vi träffat här kommer alltid ha en stor plats i våra hjärtan. 
 


 
1 Sandra (storstadstockholms) :

skriven

Förstår att det är många känslor i liften och i hjärtat. Hoppas att er nya plats blir en plats ni kan känna varmt inför. Skulle vara så roligt att ses när ni är i Sverige också sen!
Haa en härlig midsommarvecka.
Stor kram

Svar: Vore jättekul om vi äntligen kunde ses. Vi kan väl höras av när vi landat lite i Sverige? Hoppas ni också får en härlig midsommarvecka. Kram Lisa
ParisLisa

2 Emelie :

skriven


Det måste vara väldigt speciellt att göra detta hela tiden, men också fantastiskt spännande!

Svar: Ja tur att det är så spännande annars hade man aldrig orkar :)
ParisLisa

3 Christine & Paris:

skriven

Jag vet känslan så väl. Den där separationsångesten. Saknaden. Sliten mellan två känslor, den som är glad för att komma till någonting nytt och den som är ledsen för att lämna. Det är verkligen inte lätt!

Svar: Nej verkligen inte. Och ju närmare avresa man kommer desto mer älskar man platsen som man ska lämna.. Så mycket man vill hinna med innan tiden är slut!
ParisLisa

4 Karin:

skriven

Skönt att du börjat blogga igen, du ger mig lite mental förberedelse inför vår flytt! Det måste kännas konstigt, det var ju 9 år sedan sist jag gjorde det så jag har liksom förträngt hur det var förra gången. Å andra sidan har vi en vänskapskrets här som är väldigt flyttbenägen så att flytta till ett annat land är ingen big deal för dem. Imorgon ska vi på avskedsfest för en av våra bästa vänner som flyttar till Paris för sin PhD till exempel. :)

Svar: Vad bra att jag kan vara till nytta! ;) Men det är ju lite det som är det jobbig också, att man har sån flyttbenägen vänskapskrets. Man kan liksom aldrig tänka att om vi saknar för mycket så flyttar vi tillbaks, för 80% av vännerna kommer ju ha flyttat nån annanstans i alla fall.. Så det är verkligen på gott och ont! Jag vet att vi gör rätt, men det är svårt och sorgligt i alla fall. Kanske lite lättare om vi visste var vi skulle också! :)
ParisLisa

5 M.H.:

skriven

Det är samma när vi är i Wroclaw (södra Polen) och ska åka tillbaka till Gbg efter en månad där "sista middag på våran restaurang", " sista fika", " sista gång handla på ALMA " o.s.v.
Finns det nån chans att Ni hamnar igen i Polen?

Svar: Hej! Nej det tror jag inte. Man ska aldrig säga aldrig men just nu ser det inte ut så. Har varit väldigt lycklig här men nu är vi sugna på nåt nytt.
ParisLisa

Kommentera här: