Kids café

Idag har vi varit med kompisarna på "kids café". Älskar såna ställen. Barnen kan roa sig på egen hand och det finns mat, fika, drycker och t.o.m barnmat att köpa. På just det här stället, Molo kids café i Wilanow, ordnar de även liknande babyrytmik, lite gymnastik och engelska lekgrupper. Det blev både en extra frukost och lunch där innan vi drog vidare. Lyckades få båda tjejerna att sova i vagnen efteråt och jag kunde promenera en stund i lite lugn och ro.

Finns det såna här ställen i Sverige? Som ni märker - inte där vi bor. Men kanske i city? Hemma verkar det mest vara öppna förskolan som gäller.





1 Sofia:

skriven

Himla bra, vi har ett sånt kafé på vår gata. Jag kommer nog hänga där en hel del när Oscar blir lite större.
Vet inte om det finns några sådana ställen i Sverige, tror kanske det inte är samma marknad för det som utomlands eftersom de flesta barn över ett går på dagis?

Ni verkar ha det jättebra på eran lilla semester föresten!

2 Jenny:

skriven

Det låter ju toppen! Sjuk bra om man är ensam mamma och inte känner andra mammor. Och bra med ett ställe där det är helt ok med högljudda ungar! :) Jag har aldrig sett ett sådant här i Sverige, dock...

3 bella:

skriven

Jag vet att det finns ett litet i Gbg men självklart googlade jag och hittade http://www.cafegladabarn.se/
Jag blev jätteglad i våras när ett kafe i Lysekil hade uteservering och sandlåda - helt perfekt!

4 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

Det fanns faktiskt ett liknande café på Kungsholmen i Stockholm när stora E var liten, kombinerat med en butik. Sen gick det i konkurs tyvärr. Kanske är det så att föräldralediga hellre går till öppna förskolan, eller så är det som det stod i tidningen häromdagen att det är svårt för barnbutikerna nu eftersom så många handlar på nätet.

5 Emma:

skriven

Jag har inte varit där själv men det finns ett barncafé på Erstagatan på söder. Det kanske kan vara något :)
http://www.cafegladabarn.se/

6 mammaTea:

skriven

Vilket underbart café.

7 Anna (Sthlm):

skriven

Skulle också tipsa om Glada barn på Erstagatan. Fick precis själv tips om det.

8 Isabelle:

skriven

Sedan finns det ju gott om lekland i Sverige. Men det var ju inte det du eftersökte. Skansenakvariet, Junibacken och Kolmârden är ju andra bra utflykter med barn i Stockholmstrakterna men tänker att du redan varit där.

9 Miss Agda- Småbarnsliv o Endorfiner:

skriven

Det FANNS där vi bodde innan (Baby Revolution vid Kungsholmstorg). Allt var eko och mycket trevligt. Men de gick i konkurs :( Så synd! Jag var där mycket när Alvar var bebis.

Kommentera här: