Vara vagnar

Det var manga tankar om hur vi skulle losa det med vagn till bada tjejerna nar jag var gravid. Amaya ar inget fan av att aka vagn sa att lagga en massa pengar pa en Bugaboo Donkey t.ex var inget for oss. Men vi ville anda ha en dubbelvagn, ibland maste man ju faktiskt ta sig fran A till B i ett tempo som ar lite snabbare an en 20 manaders. Det kandes ocksa som att det kunde vara bra ifall Amaya ocksa behover sova. 
 
Sa nar nagra kompisar skulle flytta fran Warszawa och salde sin EasyWalker Duo jattebilligt sa slog vi till. Har tagit mig manader att acceptera fargen... som mannen tycker ar jattecool. Men vad sjutton, det ar bara en vagn som vi kommer anvanda nagra manader till max. 
 
Det fanns ingen liggdel till den har vagnen, och vi har ingen liggdel till var Urban Jungle heller. Vi har daremot en Mutsy Transporter med liggdel som star i kallaren och samlar damm. Att ta upp Mutsyn och borja anvanda den kandes inte som ett alternativ, vi var aldrig nojda med det kopet, och tva vagnar och en dubbelvagn i trappuppgangen kandes lite val. 
 
Sa tillslut bestamde jag mig for en MacLaren soft cot till Ainhoa, som jag latt flyttar mellan de tva vagnarna (ni skulle bara veta vilket jobb det var att hitta en ok farg. Trodde ett tag att enda mojligheten var brun. Brun till militargron vagn! Ni kan ju tanka er reaktionen fran mig.. och mannens totala oforstaelse!). Funkar jattebra! Nar vi inte ska sa langt eller om jag ar ensam med nagon av tjejerna sa anvander vi var Urban Jungle. Behover vi ga lite langre sa tar jag militarvagnen som jag kallar den. 
 
Har insett nu att Ainhoa kommer vaxa ur soft cotten ganska fort, och da har jag ett nytt problem... For Amayas del kommer det bli stabrada eller sparkcykel ganska sa snart. 
 
 
 
 
Forsta promenaden med militarvagnen nar Ainhoa var en vecka gammal 
 
 
Shoppar i helgen - Amaya var i leklandet med farmor eller gick sjalv nar vi var alla tillsammans
 
 
Idag, Ainhoa sover i varsolen medans Amaya leker i parken 
 
Ps. Ligger efter med att svara pa kommentarer, men det kommer! Jag lovar. 
1 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

Intressant att höra hur ni har löst det med vagnar. Jag skrev ju om det tidigare, men troligen kommer vår vagnspark se helt annorlunda ut om ett par veckor. Har bestämt mig för att köpa en annan dubbelvagn och fundrar på att byta ut enkelvagnen också, men får se...svårt detdär med vad som är mest praktiskt.

Svar: Ah vad spannande! Ser fram emot att lasa om det. Var dubbelvagn ar ingen skonhet men den tjanar sitt syfte och var inte dyr. Amaya maste dessutom mutas for att sitta i vagnen, just nu med russin (eko sa klart ;)!
ParisLisa

2 Mammatea:

skriven

Signe gillar att åka vagn nuförtiden men jag tror det kommer bli svårare när det blir varmare och det inte är så mysigt och varmt i vagnen. Vi funderar på att köpa en ståbräda till donkeyn att ha när vi bara ska kortare promenader och hon inte ska sova.

Svar: Har kommer det ocksa bli stabrada!
ParisLisa

3 Anonym:

skriven

Men Ainhoa kan säkert ligga med lite böjda ben i mjukliften. Lucas hasade ofta ner till grodposition. Hon kan ju inte göra sig illa i och med att den är mjuk. Jag hade en kudde vid huvudändan ifall han skulle sträcka sig. Annars skulle jag använda en åkpåse och bara låta henne ligga i vagnarna med åkpåsen i liggläge som ett större barn. Det gjorde vi med Maclaren Technon från 3-4 månader. Självklart använde vi selen så han inte skulle kunna glida ur vagnen. Gick jättebra. Han fick börja halvligga/sitta korta korta stunder med men det var i och för sig lite speciellt eftersom vi var på resa. Jag kan förstå att man vill ha en gosig liggdel till sin första bebis men jag tycker nog att sittvagnar med ordentligt liggläge fungerar utmärkt som de är. Vi har en sulky och det är ju mycket smidigare med en mindre vagn. Men sedan kan jag känna att jag saknade att se bebisen när Lucas sov i Maclaren resevagnen.

Svar: Det blir nog akpase for oss tror jag nar hon vaxt ur mjukliften. Kan ev. lana en liggdel fran Catrine, det vore perfekt!
Nan typ av liggdel vill jag verkligen ha, i alla fall iborjan nar de ar sa sma. Men det loser sig!
ParisLisa

4 Catrine:

skriven

Hej! Vi har ju också Easy Walket Duon, har haft den hela tiden från start. Använder den lite mer sällan nu m en ibland så blir det en liten barnvagnspromenad, som du säger ibland måste man ta sig till fots lite snabbare och miljön ibland är inte lämpad för 2 3-åringar som springer åt varsitt håll! :) Vi har tyckt om vagnen med litet minus för att ryggdelen fälls bakåt med hjälp av dragkedjor (bökigt upplever jag) och att sittdelarna har vart framåtvända, men de har nog inte tagit skada. Vi fick ta bort liggdelarna snabbt, inte pga att de växte ur utan att de var såååå onöjda att ligga där. Men i Dubai var det ju perfekt väder nästan jämt så då var det perfekt att använda maxi cosi som kan klickas på om man har adaptrar till. Då är de vända mot en. Kram

Svar: Vi har ju redan pratat om vagen pa FB men ville skriva att jag haller med om att de ar lite bokiga i falla.. Dessutom tycker jag korgen under ar helt vardelos. Den ar stor, men det finns ju liksom ingen oppning sa att man latt kan lagga i/ta ut grejor. Jatteirriterande!
Kram Lisa
ParisLisa

Kommentera här: