Megagravid och ensam hemma

Har varit ensam hemma hela helgen, for forsta gangen sen Amaya foddes. Mannen tog med sig var tjej pa en overaskningsresa till Madrid och tror att det var en lyckad helg for alla inblandade. Resan har gatt jattebra, familjen i Spanien var otroligt glada att fa spendera helgen med Amaya och hon har haft det toppen. Och jag? Jag har SOVIT, fixat lite, pratat i telefon, forberett for Pumpkin och haft tid att kolla upp en del grejor. Och att tanka, och att bara vara. Valdigt valbehovligt. 
 
Jag hade inte kunnat resa nagonstans alls den har helgen hur som helst. Har helt plotsligt blivit megagravid (v35+5) med jobbiga sammandragningar for minsta lilla. Kanner mig lite som en strandad val och var tvungen att ge upp och aka hem efter att han besokt tre affarer i shoppingcentret igar. Sa det galler att sanka kraven i januari for har gar det inte undan. 4 veckor kvar till beraknad fodelse och det kanns om man sager sa!
 
Hoppas ni haft en harlig helg! 
 
 
 
Min stora tjej ar pa vag hem med sin nya ryggsack. Gud vad jag langtar efter att fa krama henne!
1 Mammatea:

skriven

Inte långt kvar nu!

Svar: Nej verkligen inte!
ParisLisa

2 La Madrileña:

skriven

Häftigt! Hall ut sa har ni snart lilla pumpkin hos er! ¡Feliz año nuevo! :-)

Svar: Tack detsamma! Ja snart ar hon har... Raknar dagarna ;)
ParisLisa

3 Jenny:

skriven

Jag har av någon anledning på senaste tiden tagit del av många berättelser om hur det känns att vara så gravid. Det låter inte alls roligt. Vidrigt, faktiskt. Jag tänker att det kanske är naturens sätt att få oss att uppskatta när det lilla pyret om möjligt mycket mer när det väl kommer. Eller så får vi lida för gammal ost! ;) Skönt att få en helg för sig själv, och att du fick sova eftersom det var en bristvara under 2012. Jag kan tänka mig hur glad du (ni) blev när de kom hem igen också. Stor kram!

Svar: Nja, vidrigt vet jag inte. Men sa har jag ju inga komplikationer heller. Men man ar tung, och andfadd och det trycker pa de mest obekvama stallena. Och man kanner sig inte alltid sa frasch. Tur att det ar nara ;) Ja det var valbehovligt med en ensam helg. Laddade verkligen batterierna.
Kram Lisa
ParisLisa

4 Isabelle:

skriven

Vad vacker du är! Spännande med huset!

Svar: Tusen tack Isabelle, och ja det tycker vi ocksa!
ParisLisa

5 Emelie:

skriven

Åh vad nära! Så spännande. Skönt att få vila lite nu, och som du säger, sänk kraven, vila så mycket du kan, det är du värd. Stor kram och gott nytt år!

Svar: Tack, du ar lika klok som alltid! Kraven har jag helt klart sankt. Gott nytt till er ocksa och kram!
ParisLisa

6 nina:

skriven

Åh så fin du är, nu är det nära för er och oss :)

Svar: Tack Nina! Tittade in pa din blogg, vi maste vara beraknade ungefar samtidigt?
ParisLisa

Kommentera här: