Tack Warszawa, tack Polen

For fyra år sen hade jag en klump i magen och ett tryck över bröstet. Flytten till Warszawa närmade sig och hur skulle jag nånsin kunna trivas i denna stad? Nu är det snart dags att lämna. Lämna staden som alltid kommer ha en väldigt speciell plats i mitt hjarta. 
 
Tack Warszawa.
Tack för att du bevisade motsatsen.
Tack för att du tog emot oss med öppna armar.
Tack för att du gav mannen och mig tid tillsammans.
Tack för att du gav oss ett lugnare liv.
Tack för att du delade med dig av din viktiga historia. 
Tack för alla intressanta och fina människor du sänt i vår väg. 
Tack för att du gjorde livet lätt.
Tack för att du gjorde att jag hittade tillbaks till träningen och till hästarna.
Tack för att du gav oss fyra härliga årstider. Varm sommar, underbar vår, otroligt vacker höst och en riktig vinter.
Tack för att jag fick lära mig lite av ert otroligt svara språk.
Tack för att du hjälpte oss att få det finaste vi har. Våra döttrar. Utan dig tvivlar jag på att de varit hos oss idag. 
Tack för att du lärt mig så mycket. 
Tack för att du gav mig mina vänner A och A. Utan dem hade mina forsta år som mamma varit väldigt ensamma. 
 
Tack för allt. Vi kommer tillbaka. Så att tjejerna kan få lära känna staden de föddes i. 
 
 
 
Bilder fran Warszawa, Krakow, Mazury sjoarna och Sopot. 
1 Jenny:

skriven

Så vackert skrivet och så vackra kort. Välkommen hem! ❤

Svar: Tack fina du!
ParisLisa

2 Sandra :

skriven

Åh, tårar i ögonen. Så fint skrivet . Tänk att livet har så mycket att erbjuda. Är det flytt nu i helgen? Önskar er varmt lycka till. Stor kram

Svar: Tack Sandra! Allt har gatt bra, nu ar vi har :) Stor kram!
ParisLisa

3 Mamma:

skriven

Ja, ibland blir det inte som man tror utan mycket bättre. Nu hoppas vi att det blir bra när ni kommer hit också, det blir det nog. Sa just till pappa att jag kommer att sakna Warszawa. Vi kan åka dit sa han men det blir ju inte samma sak när ni är här.

Svar: Det kommer bli jattebra! Och nu far ni passa pa att aka till andra roliga stallen.
ParisLisa

4 Anna . P:

skriven

Fint skrivet!
Jag har inte hunnit besöka Polen än, men det ska jag! Tänkte fråga dig om vart man bör satsa på att hitta hotell i staden? Om man vill bo så att man kan promenera till det mesta...

Svar: Hej Anna, tycker verkligen att du ska besoka Warszawa. SAtsa pa nagot som ligger nara Stary Miasto eller Nowy Miasto. Undvik omradet kring tagstationen. Hor av dig om du har nagra hotell att valja mellan sa kanske jag kan tipsa.
ParisLisa

5 Bella:

skriven

Så fint! Tårögd av de där orden om tvivel om det skulle blivit några döttrar... Wow! Vilken gåva!

Välkommen hem till Sverige! Ska bli spännande att läsa hur du upplever att vara tillbaka. Jag älskar fortfarande att gå o handla. Även om det är med en tvååring...så man inte får tid att titta utan bara hinner slänga ned mjölk o fil o ut igen...

Kram på dig!

Svar: Tack Bella! Haller med om att det har varit kul att ga och handla sen jag kom hem, aven om det kostar en hel del mer... Galet! Kram pa dig
ParisLisa

6 Mikaela:

skriven

"Tänk om ni hamnar i typ...Warszawa"
Minns du?
Men tänk vad bra det blev, alternativet på andra sidan jorden lät ju spännande - men hade det blivit lika bra? Jag tror inte det, och nu kommer ni hem (som jag ser det) och det kommer bli perfekt.
Vi ses snart, jag längtar efter Er!
Många kramar
Mikaela

Svar: Det kommer bli alldeles perfekt och ar redan valdigt valdigt bra! Tack for i mandags <3
ParisLisa

7 Ellinor:

skriven

Du har nog gett många en helt ny bild av Warszawa. Tack vare alla dina fina uppdateringar under dessa år har denna stad kommit att hamna väldigt högt upp på min "städer-att-resa-till-lista". Synd bara att jag nu inte får tillfälle att uppleva staden tillsammans med dig, men vågar kanske hoppas på en bloggdejt i Sverige istället ;)
Kram

Svar: Tycker absolut att vi ska ha en bloggdejt i Sverige! Det vore kul. Och forsok fa till en resa till Warszawa! Kram Lisa
ParisLisa

8 Emma:

skriven

Otroligt fint!

Svar: Tack Emma!
ParisLisa

9 Emelie:

skriven

Så fint skrivet Lisa. Och jag vet att man inte ska ångra saker men tusan vad jag irriterar mig på att jag inte åkte dit medan du fanns där!

Svar: Det hade varit himla kul! Men nu far vi ses i Sverige istallet.
ParisLisa

10 Linda K - Hemma hos Klintons:

skriven

Vad fint skrivet.

Tänk vad tiden går snabbt. Att det redan är 4 år sedan ni flyttade dit. Hoppas ni kommer trivas i Sverige. kramar

Kommentera här: