Sista deltidsveckan

På måndag börjar allvaret på riktigt. Jag ska börja jobba heltid igen. Vet inte riktigt hur jag ska få in 20 timmar fler arbetstimmar i en vecka som redan känns för kort. Men det går säkert! Är väl knappast den enda mamman som jobbar heltid?
 
Dessutom är det ju bara tre månader. Sen blir det att vara mammaledig igen. Så nu kämpar vi på i tre månader hela familjen, allt för att få en så bra föräldrapenning som möjligt. Men oj vad jag kommer sakna alla underbara lediga dagar med vår härliga tjej. Tre månader, jag hoppas de kommer gå fort, fort, fort!
 
1 Ellinor:

skriven

Vad är väl tre månader - de kommer bara att springa förbi och fortare än du kan ana är de till ända!
Kram

Svar: Du har nog rätt Ellinor, tack för pepp!
Kram Lisa
ParisLisa

2 mammaTEA:

skriven

Skönt att veta att det bara är en kort period!

Svar: Ja verkligen!
ParisLisa

3 Miss Marie:

skriven

Tre månader går ju superfort, det är ju bara fram till jul! Hoppas du får må bra graviditeten ut så kommer det gå kanon! :)

Svar: Tack Marie! Hitills har jag matt jättebra sa jag hoppas det fortsatter sa:)
ParisLisa

4 Sandra :

skriven

Vilka underbaringar ni är! Tiden kommer rasa iväg Lisa. Så är det bara. Kanske tom njuta lite av den här tiden. Samla Lisatid och energi. Sen kommer en ny tid. Fin tid. Massa kramar.

Svar: Du har sa ratt Sandra! Hoppas att jag kommer kunna njuta lite ocksa, for sen lar det bli fullfart! Stor kram
ParisLisa

5 Mamma:

skriven

Så fina ni är, det kommer att gå bra, vi kommer och hjälper er visserligen bara 2 dagar men lite i alla fall. Kramar Mamma

Svar: Tack mamma, det ska bli sa mysigt att ni kommer! Kram kram
ParisLisa

6 Miss Agda- Småbarnsliv och endorfiner:

skriven

De där 3 månaderna kommer att gå fort! Vilket lands föräldrapenningssystem tillhör du/ni? Fortfarande Frankrikes eller?
Kram

Svar: Jaghoppas det! Vi tillhor bada Frankrike fortfarande. Sa 16 veckor for mig och 11 dagar for mannen... Och man slutar jobba 6 veckor innan BF, sa for min del blir det perfekt timing till jul.Kram Lisa
ParisLisa

7 XB:

skriven

3 månader kommer flyga förbi :)

Jag har precis jobbat min första vecka efter ett år hemma med nr 2. Har varit underbart men det känns jättekul att jobba igen. Nu får pappa vara hemma och jag jobba heltid...det är väl det som känns trist - man får så kort tid på kvällen med barnen.

Hoppas du får må fint den tid som är kvar.

Kram & lycka till!

Svar: Vad kul att vara tillbaks pa jobbet! For visst ar det sa? Jag har inget emot jobbet, men det ar ju tiden fran familjen som kanns tuff. Jag har ju tur och jobbar hemma, kan styra min tid en hel del och slipper slosa tid i trafik eller pa tag. Alltid nat!
Hoppas att du fortsatter att trivas!

Kram Lisa
ParisLisa

8 Emma:

skriven

Vilka härliga bilder ni- är så fina tillsammans!! (och var för sig). Man blir glad av att se er.
Skönt att vara ledig den sista tiden. Mittengraviditeten sas är ju ofta ganska härlig. Tiden går fort. Sista veckan / veckorna däremot är bannemig gjorda av segt tuggummi;)

Svar: Tack!! Vad glad jag blir nar du skriver det. Ja, nat som ar bra med franska foraldraledigheten ar att man ar ledig innan. Det uppskattade jag sist och kommer definitvt uppskatta nu. Lite tid med A innan bebisen kommer. Men som du skriver, januari lar bli en laaaaang manad!
ParisLisa

9 Jenny:

skriven

Heja heja heja! SSnart är det härligt bebismys igen!

Svar: Tack för pepp!!
ParisLisa

Kommentera här: