Välbehövlig bio

 
Nu i veckan så var det mannens födelsedag. Som vanligt så var det inte särskilt lätt att komma på någon bra present.. Det enda jag kunde komma på att han behöver var tid. Så jag köpte oss lite tid, av barnvakten. Nästa söndag är vår dag. Hela dagen. Vad vi ska gora ar en overaskning, mannen vet bara att han maste ha med sig ett par badbyxor.
 
Pa sjalva fodelsedagen fick vi i alla fall till en bio. Det var behovligt efter veckorna med sjukdomar och tander. Sa skont att komma ut lite bara vi. Nu langtar jag tills nasta sondag! Och kan erkanna att jag drommer om lite tid for bara mig. 11 veckor kvar till BF (och blir det snitt igen sa annu mindre..) och nanting sager mig att det inte kommer bli mer ensamtid da. Eller vad tror ni? 
1 Ellinor:

skriven

Blev det Skyfall för er del också? Jag tyckte den var helt ok i sann James Bond anda :)
Hoppas att ni haft en fin helg och att en härlig vecka nu stundar.
Kram

Svar: Ja, vi sag den nog samma kvall? Den var bra tycker jag. Lite som en Bond ska vara och battre an de senaste filmerna. Kram kram
ParisLisa

2 Jenny / Ekomamma i stan:

skriven

Låter som en bra present! Min make fyller år nu i veckan, så vi har också barnvakt i helgen. :-) Ingen heldag, men vi ska i alla fall ut och äta och sova själva. Sovmorgon för båda!

Känner att vi "måste" passa på att få lite egentid nu för att kunna fokusera på familjetiden sen.

Svar: Laste pa bloggen att ni varit pa restaurang. Harligt! Vi borjar liksom rakna lite veckor nu och inser att valdigt snart kommer det vara valdigt svart att komma ur huset.. ;)
ParisLisa

3 mammatea:

skriven

Kul med födelseöerraskning.

Svar: Ja det blev riktigt lyckat faktiskt
ParisLisa

4 Sara:

skriven

Vilken mysig födelsedag, låter spännande med överraskningen.

Svar: Den var valdigt uppskattad :)
ParisLisa

5 Eva:

skriven

Jag räknar nog inte med någon egentid de närmaste fem åren, efter att lillebror föds :-) Så vi passar också på nu när vi "bara" har en.

Svar: oj, 5 ar? Hoppas pa lite mindre ;) Men visst kommer det bli annorlunda. Aven om vi knappt haft nan egentid alls sen Amaya foddes, speciellt inte tillsammans. Lite svart med barnvakt nar man bor langt fran familjerna.
ParisLisa

6 Fröken Isakson:

skriven

Vad roligt med överraskning. Och tänk, inte långt kvar till bf. kram kram

Svar: Ja tiden rusar ivag den har gangen, helt galet!
ParisLisa

7 Mamma:

skriven

Ni kanske kan få en eftermiddag eller kväll när vi kommer nästa vecka. Kramar

Svar: Hej mamma, ja vi har lite planerat redan ;)
ParisLisa

8 Emelie:

skriven

Men det är ju en toppenpresent, bästa sorten! Tycker att du gör helt rätt i att försöka unna dig lite egentid innan tvåan kommer, lite uppsamlande av tankar och njutbar tystnad. Det behövs. Tänk vad nära det är nu, spännande! Kram

Svar: Ja det blev riktigt lyckat faktiskt! Och jag ska forsoka fa till lite mer egentid innan Pumpkin kommer. Kanner att jag behover det!Kram kram
ParisLisa

Kommentera här: