Min måndag

03.30 Amaya vaknar och det tar 20 minuter att få henne att somna om
04.22 Tittar på klockan. Varför kan jag inte somna om?
05.03 Amaya gråter men somnar om själv
06.20 Mamma.. Mamma? Mamma!! Amaya är vaken. Bär in henne till vår säng. Älskar att sova brevid henne (men gärna liiite senare)
06.40 Ger upp. Skruttis vill ha frukost
07.10 Vi äter gröt. Det är jätteroligt att kasta skeden full med gröt på mamma
07.25 Torkar gröt och tar rätt på disk
07.30 Klär på en ovanligt sammarbetsvillig dotter
07.45 Hoppar i mina egna kläder, sminkar mig och konstaterar att håret får se ut som det gör
08.05 Vi är ute genom dörren!
08.13 Sitter i nya leasingbilen. Var f*n är pippiskivan??? Katastrof. Får sjunga hela vägen till förskolan
08.38 Ankomst förskolan, Amaya är överlycklig och jag hinner knappt få på henne mokasinerna innan hon springer iväg 
08.45 Kör hem igen. Kö, kö, kö. Kör en omväg.
09.10 Hemma, ringer mannen i London och slår på datorn
09.20 Jobb jobb jobb. 
10.30 Äter en andra frukost och läser statusuppdatering på FB från en pappa som tydligen haft en rosaskimmrande fluffig drömmorgon med sin underbara dotter. Kul för honom, absolut. Inte för att våran egentligen var dålig, men underbar är kanske att ta i
10.45 Blir galen på ett projekt där jag ersätter en kollega och absolut inget stämmer. Förlorar flera timmar...
13.30 Slänger in grönsaker och fetaost i ugnen. Det får blir dagens lunch. 
14.00 Webkonferens...
15.00 Konferenssamtal..
15.40 Hittar en annan Pippiskiva och kastar mig i bilen och kör till förskolan
16.04 Ankomst förskolan med andan i halsen. Men får snällt vänta i 10 minuter. Skruttis äter mellis
16.25 Skruttis har inte alls nån lust att åka bil hem.. Mutar lite, och sätter på pippiskivan. Hon ger med sig.
17.02 Hemma!
17.20 Försöker få tag på någon på kontoret för en brådskande grej medans Amaya ritar med bläckpenna på kotorsstolen
17.25 Vi ritar och bygger pussel och jag frågar mig om vår dotter är ett geni? Hon vet var nästan alla bitarna ska ligga. När lärde hon sig det? 
18.10 Kokar spagetti medans jag duschar Amaya efter en liten blöjolycka 
18.30 Middag och Skype-dags med familjen i Madrid. Amaya är helt galet förtjust i sin farbror och kan knappt sitta still på stolen. Så söt!
19.20 Vi har ätit klart och borstat tänderna medans vi pratat med familjen. Vinkar hej då!
19.25 Ringer Pappa och säger natti natti på Facetime
19.40 Läggdags! Amaya dricker flaskan i sängen och jag sitter brevid och somnar nästan själv
19.57 Hon sover, dags att plocka upp all spagetti från golvet..
20.15 Middag och jobbdags igen. Rensar i mailen och förbereder morgondagens samtal med chefen
21.00 Känner att jag måste blogga för att bearbeta min dag
 
Nu ska jag bara ta rätt på min egen disk, duscha och sen sova! Längtar tills mannen kommer hem igen... Nu håller vi tummarna för att hon sover hela natten. Det behöver jag. 
 
God natt!
 
 
 
 
1 Sara:

skriven

Förstår att du kände dig trött igår kväll det skulle jag också göra om jag hade haft så där fullt hela dagen.
Hoppas att den här vatten har varit bättre.

Svar: Slutet av veckan blev battre, alltid lattare nar mannen ar hemma :) Men tempot ar fortsatt hogt, men nat positivt - jag sover som en stock. Inte alla gravida som gor det!
ParisLisa

2 Sandra :

skriven

Ja fy sjutton för de där stora tänderna. Håller tummarna för att vi kan få lugnare nu ett tag i tandväg... Vad roligt att få "hänga med" en dag hos dig. Fler sådana! Hoppas att natten blev bättre nu. Stor kram!

Svar: Jag haller tummarna for er ocksa! Vad kul att du gillade inlagget. Skrev det i terapisyfte, for att fa bort lite stress innan laggdags.Kramar
ParisLisa

3 Isabelle:

skriven

Det är megatufft att vara ensam mamma. Jag bävar faktiskt lite varje gâng inför mannens jobbresor. Sedan brukar det vara som för dig. Upp och ner. Fina stunder när man är stolt att man klarar det och stunder när man lite känner för att slita sig i hâret, svära eller skrika rakt ut. Idag hade vi en trippelombyte av vinteroverallen pâ (blöjbyte med kisspöl pâ golvet och pâ mina stövlar) pâ en bläckfisk med 17 armar? Dâ kânde jag att jag behövde sätta mig ner en liten stund efter det. Och ja sedan somnade barnet innan vi kom utanför dörren sâ det var bara att plocka av overallen igen och lägga honom. Men resten av dagen har varit perfekt :o) Tur det! och peppar peppar.

Svar: Ja, tank de som alltid ar ensamma! Borde fa medalj. Oj, trippelbyte av overall later trottsamt minst sagt. Och att kla pa sig brukar ju inte vara favoritaktiviteten direkt ;) Bra jobbat!
ParisLisa

4 Fröken Isakson:

skriven

Hua, vilken dag. Hoppas du fått sova ikapp lite. kram Linda

Svar: Ja nu ar det battre, mannen ar hemma och helgen var toppen :)
ParisLisa

5 Anonym:

skriven

Ha, ha, och an ar det bara en....... Lagg till ett par till upp gangar per natt, tanties, tva olika stallen att lamna barn och brak med varandra!! Vill inte skramma upp dig, sager bara njut nu nar det bara ar en!!! Aker till Singapore ikvall for jobb, ser fram emot att bara sitta i business class och gora ingenting i 8 timmar, lyx!!

Svar: Ha ha vannen, du skrammer mig inte :) Har inga forvantningar om nat glamourost latte-mammaliv med tva sma. Blir glad om jag ens kommer komma utanfor dorren! Gillar inte att flyga med 8 timmar da man inte kan bli stord och inte har nagra masten lat inte sa tokigt. Och Singapore, lyckost dig!! I Business class!!! Jag ar avundsjuk.
ParisLisa

Kommentera här: