Var kom det här ifrån?

Senast igår kväll sa jag till mannen att "du vet ju att jag inte har nån längtan till Sverige". Så idag, solen skiner och det är jättevarmt. Skruttis äter lunch på balkongen och efteråt rotar hon omkring i blomlådorna och tycker att det är jätteroligt att kasta jord..

Och så en tanke. Att det skulle vara underbart att bo i hus. Att låta henne knata omkring i gräset och bli precis så smutsig som hon vill.

Hus... De husen vi vill ha finns bara i Sverige. Kollar in snabbt på hemnet.se. Det skulle jag inte gjort. Det där perfekta huset som vi såg i vintras när vi försökte få lite koll på framtiden är tillsalu igen. Precis ett sånt hus som vi vill ha.

Men jag vill ju inte bo i Sverige. Det har jag ju vetat så säkert. Måste vara värmen och våren. Fråga mig igen i november.

Men ett hus, det vill jag verkligen ha en dag.

1 Miss Marie:

skriven

Vilket sammanträffande, Engelsmannen o jag hade precis samma konversation igår. Var vill vi bo? Husen i Sverige är ju överlägset bäst o mest prisvärda av de länderna vi är intresserade av, men vill vi bo i Sverige?! Inte helt lätt att fundera ut!

2 Ellinor:

skriven

Haha, kan tänka mig att det är ganska ambivalenta känslor, men er dag kommer nog skall du se. Att köpa hus är en stor grej och inget man gör bara "sådär". Det är nog väldigt viktigt att det känns helt rätt.

Kram

3 Sofia:

skriven

Haha vilket roligt sammanträffande, jag satt också på Hemnet igår! Jag längtar alltid till Sverige när det blir varmt i London. Eller mest till en svensk sjö, åh så härligt. Men bo året om i Sverige? Nej gud så tråkigt! Min dröm är att kunna ha sommarstuga i Sverige en vacker dag, det skulle vara perfekt. Då skulle vi kunna bo i Sverige när där är som finast.

4 Emelie:

skriven

Jag tror att man ibland längtar hem eller bort oavsett var man befinner sig. Jag blir aldrig kvitt den där känslan som kommer emellanåt, att det hade varit fint att bo där eller där, men som du säger är den oftast tillfällig om man egentligen har det ganska bra!

Kommentera här: