Fokusmånad - vem är med?

Igår kväll bestämde jag mig. Nu är det mars och hög tid att fokusera på träning och mat. Bort med dåliga vanor och se till att göra det där lilla extra för att se vilken form jag kan få till. I påsk är det nämligen dags för Amayas dop i Sevilla och stor fest för familj och vänner som vi bjudit in. Det är moroten!

Så har jag tänkt det:

- tre kvalitetspass: ridning måndag, PT torsdag och ett löparpass under helgen. Detta är minimum av kvalitetspass
- tre "good enough" pass så som hemmaträning eller kortare löpning om tiden inte räcker till. Går det så byts dessa med fördel mot mer kvalitetspass
- en vilodag (promenad räknas som vila)
- ingen galen diet men ut med all choklad och godis! In med frukt, smoothies, nötter etc
- bröd endast till frukost
- vatten, vatten, vatten
- kyl full med grönsaker och frukt
- plankan 3 minuter varje dag

Utmaningar för mig kommer vara när vi är bortbjudna. Tänker inte tacka nej, men äta med måtta.

Vad säger ni? Nån som vill vara med??

 

1 Sofia:

skriven

I am IN! Kommer nog bli svart att sluta med fikat dock...ska borja med det i morgon. Idag fyller jag ar sa idag vill jag ata tarta! :)

2 Jenny:

skriven

Absolut! Jag har redan börjat! :)

3 Sara:

skriven

Heja heja!



SV: Nej, jag är ingen hulken direkt. Men är bara 158 cm lång också, så min normala vikt brukar ligga mellan 48-50 kg, men efter sista IVF låg den på 50 kg. Så därför har jag räknat från den vikten. Så, 8 kg ner men nu går det stadigt uppåt och på nästa BM-besök är jag nog förbi min vanliga vikt..



Men, jag följer min kurva sen födseln så det är nog ok ändå. ;)



Kram kram

4 Therese:

skriven

Absolut! Jag är med. :)

5 Emelie:

skriven

Åh grymt Lisa, jag önskar att jag kunde anta utmaningen men jag har fullt sjå med att få ihop tre träningspass i veckan förutom vagnpromenader så jag får nog ha min egna lilla utmaning, tre pass och inte fika varje dag kanske ;) Lycka till du i alla fall!



Kram

6 Du + jag och framtiden:

skriven

Jag är med!

7 Ellinor:

skriven

Jag har kört en lightversion nu sedan årssiftet, men tänkte faktiskt försöka lägga i en högre växel nu under mars (roligt att många av oss tänkt samma sak). Träningen funkar bra och jag har fått in bra rutiner, nu är det kosten som behöver ses över. Helt utan socker vet jag inte om jag klarar mig, men jag har i alla fall gått från att alltid ha någonting hemma, till att inte ha något och därmed tvingas gå till butiken när suget sätter in (vilket sällan är så lockande). Härligt att vi nu kan hjälpas åt och peppa varandra.

Kram

8 emma:

skriven

jag är med!

9 Lisa:

skriven

Sofia, harligt!!



Jenny, bra jobbat! Har du skrivit om det pa bloggen?



Sara, tack for hejarop! Det behovs!



Therese, kul!!



Emelie, men du kan val kora din egen variant? Det viktigaste ar ju att man lagger i en hogre vaxel bara?



Du+Jag och framtiden, harligt!



Ellinor, kul att kunna foljas ar! Skont att traningen rullar pa. Precis som du sager, det galler att inte ha en massa onyttigt hemma!



Emma, jatteroligt!

Kommentera här: