Dags att sta pa egna ben

Sista PT-timmen idag. Nu ar det dags for den har desperata husfrun att ta tag i sin egen traning. Kommer verkligen sakna henne och forhoppningsvis sa kan jag ringa henne da och da for en ordentlig genomgang av varenda liten muskel.

Tyvarr tog vi inga matt i september/october (gor det om ni bestammer er for att satsa lite extra pa traningen!) och otroligt nog sa har jag bara tappat 1kg enligt hennes vag (min ar lite generosare). Men kroppen ser valdigt annorlunda ut, sa detta bevisar ater igen att vagen ar inget man ska ga efter. Enligt hennes vag och diverse utrakningar som jag inte vet hur dom gar till sa har jag tappat 2kg i fett vilket tydligen ar valdigt bra. Det viktigaste for mig ar kanslan i kroppen, jag ar stark, snabb (allt ar relativt...) och har fatt tillbaks min hallning.

Pa torsdag springer vi ett lopp pa 5km tillsammans, jag ar taggad! Sen star jag pa egna ben och maste borja lagga ner lite tid pa att planera min traning, speciellt styrketraningen.

Jag ska se till att fa till foljande per vecka under manaderna nar vi inte har sno: 1 ridlektion, 1 timme styrketraning och sen lopning med vagnen som vi bestallt och vantar pa. Amaya kommer ga pa forskola fran och med juni och min tanke ar att tva ganger i veckan springa dit och hamta henne och sen springa hem med henne i vagnen. Jag maste ju anda dit, bil kommer jag inte ha, och da kan man ju lika garna springa, eller vad sager ni?


Bild fran februari men jag var lika glad idag.
1 Christine&Paris:

skriven

99 riksdaler! :)

2 Jenny:

skriven

Härligt Lisa, du är bäst! Heja, heja, heja. Speciellt på tosdag! :) Kram och trevlig helg!

3 Ellinor:

skriven

Visst är det roligt när man märker resultat och precis som du skriver har vågen väldigt lite med det att göra! Det viktiga är hur man känner i kroppen och hur kroppen formas! Muskler väger också bekant mer än fett så även om man inte gått ner i vikt, betyder det inte att kroppen inte har det, om du förstår vad jag menar!

Kämpa på!

Kram

4 Lena:

skriven

Det här med förskola låter intressant i och med att hon ännu är så liten, hur funkar det?

5 Sofia:

skriven

Vad kul att du känner dig starkare! Och nej vågen kan man inte lita på. Jag tränar rätt så mkt men tycker inte att jag ser någon skillnad, eller så är det kanske svårt att se om man inte tar för och efterbilder? Armarna kan jag se skillnad på, men inget mer direkt.



Lycka till på ditt 5km lopp, det kommer säkert gå toppenbra!

6 Malin:

skriven

Vad roligt att skillnaden verkligen kanns, det ar ju som sagt det viktigaste. :) Det ar ju just den dar kanslan man bar med sig och anvander lite som inspiration nar det gar trogt. Superroligt med fler utlandssvenskar - lagger till dig pa bloglovin for jag tycker det ar lite roligt att folja andra som ar bosatta utomlands da man ofta far lite annorlunda perspektiv pa saker da. :) Lite kul att folja andra i en liknande situation.

7 Miss Agda- Småbarnsliv och endorfiner:

skriven

Heja Lisa! Och japp, det är precis så en småbarnsföräldrar ska tänka: om du ändå måste gå/åka en sträcka så kan du lika gärna springa och få din träning gjord på samma gång!

Kram på dig och tack för gratulationerna :)

8 Catrine:

skriven

Vi har väldigt nära till dagis men skulle gärna kunna springa till/från jobbet om det inte vore för att jag alltid måste ha väska med mig dit..nu cyklar jag istället eller går dit.



Jag har då och då på helgerna tagit med mig barnen i vagn på joggingturen för att liksom vara effektiv :) och det har funkat ok trots att vi inte har någon speciell joggingvagn, det är TUNGT, men säkert bra benträning!! Och tyngre blir det ju :) Nu är det gränsfall att jag orkar för axlar/nacke. Filip har gillat mer att sitta i vagn och titta men Emelie har myror i brallan så henne får jag muta med saker...bra att tajma in det med mellisdax! Äppelklyftor och kex tar ett tag att knapra på och är underhållande och mamma kan springa en stund utan press!



Kram och lycka till!

9 Mia:

skriven

Jag ska också unna mig en PT när jag blir mamma. När jag tittar på kvinnorna i min släkt förstår jag att det kommer bli nödvändigt. :) Du ser ju hur tight ut som helst - bra jobbat!

10 Lisa:

skriven

Christine, tack! Har kopt tva par



Jenny, tack for all pepp!



Ellinor, ja det ar sa harligt att se att det hander nat. Sag nat kort pa dig dar du sag valdigt valtranad ut. Harligt!



Lena, lovar att skriva ett inlagg om det.



Sofia, jag ser skillnad for det fanns verkligen inte en enda muskel kvar nar Amaya foddes. Allt var helt mjukt. Ar man redan relativt valtranad sa maste man nog ta bilder, eller mata for att se.



Hej Malin, valkommen hit och ledsen for mitt sena svar!



Miss Agda, du ar ju min inspiration! Det ar 5km enkel vag. Kanns som en bra stracka for mig med lite paus halvags. Har ju svart att komma ut pa pass som tar upp mot en timme. Ska bli kul att se om jag kommer se resultat.



Catrine, men kvinna, du har ju tva! Det klart det blir tungt! Och de ar ju redan mycket storre an var lilla skrutt! Tack for tips om tidsfordriv :)



Mia, tack! Helt klart vart att fa lite hjalp de forsta manderna. Dels for att gora ovningarna ratt, kroppen ar ju lite mjukare. Men ocksa for en sprak i baken.

Kommentera här: