Noll rutiner

Jag skulle ha bloggat nu pa eftermiddagen. Men lill-skruttan bestamde sig for att hon var hungrig nar jag minst anade det och halva eftermiddagen forsvann...

Har massor att skriva om, 1000 saker att bolla med er! Grejor som amning - hur kan det vara sa komplicerat och gora sa forbaskat ont? Eller hur mycket karlek kan man ha for en person? Och hur kommer det sig att man helt plotsligt klarar sig pa allt for lite somn? Kommer jag nansin kunna passa tider igen? Och kommer jag nansin komma i mina klader igen?

Men allt det dar far vanta lite. Jag hinner helt enkelt inte. Men ni finns val kvar, sa att vi kan bolla lite tankar senare?

Slanga upp bilder pa var pride and joy, det hinner jag minsann! Here she is, again.


 



1 Tea:

skriven

Känner igen det där. Dagarna försvinner utan att manfår speciellt mycket gjort...

2 Du + jag och framtiden:

skriven

Fantastiskt söt!!

3 sara:

skriven

Jag blev en baddare pâ att göra ALLT med en enda hand. Och bloggade samtidigt som jag ammade. Lite knöligt om man mâste ctrl alt delete och sânt, men annars funkar det!

Fin hon är!

4 Karro:

skriven

Sänk kraven och planerar aldrig in mer än 1 sak om dagen. Känns bättre att förhoppningsvis komma i tid till en sak, få en sak gjord än att planera och tänka på en massa saker om morgonen och sen när kvällen kommer så har man inte hunnit med något. Du kommer hitta rutin, sätt, lösningar och få tips under vägen. NJUT NJUT NJUT av er sötnos!!

5 Ida:

skriven

Amningen gjorde väldigt ont för mig med i början men det blir bättre efter ett tag. I Sverige säger barnmorskorna att man ska smörja in bröstvårtorna med lite av mjölken så läker de. Om man inte vill testa det så finns det kräm och sk nipple shields som kan hjälpa om det gör riktigt ont.



Innan babyn har fått fasta rutiner (min byter ät och sovmönster då och då men jag har hört att det blir bättre) så är det nog bara att acceptera att man riskerar att inte komma i tid :).



Beträffande kläderna så är svaret ja, du kommer att komma i dem igen :).



6 Sara:

skriven

Det kanske är så att hon inte riktigt får ett bra grepp om bröstvårtan så att det är därför det gör ont, iså fall finns det att köpa en "extra bröstvårta" i silicon som man sätta på, då blir det lättare för bebisen att suga, men jag är nu ingen expert då min ammning inte alls fungerade.



Eran dotter är hur söt som helst!



Kram

7 sandra:

skriven

Tack fina du. Och såklart finns vi kvar här och väntar. Hoppas att ni har det bra. Hon är himlans söt !

8 MirandaK:

skriven

Kolla webben på tips hur bebisen ska få bra tag om bröstet, ofta håller man bebisen i fel läge dvs för långt åt höger el vänster! Lycka till!

9 Karin:

skriven

Vilken sötnos! Jag utnämner mig snabbt till amningsexpert och säger att ja, det kan göra förbaskat ont de första veckorna tills bebis, mamma och bröstvårtor vant sig (läs kommentarerna här så ser du att många har samma erfarenhet: http://hannahannahanna.wordpress.com/2011/04/01/amning/#comments). Med Ella använde jag mig av en "silikonhatt" så att såren skulle få tid att läka och efter någon vecka var de ok igen och sedan försvann smärtan helt. Lycka till med allt nu! Kram

10 Lisa:

skriven

Karro, du har sa rätt!Försöker koncentrera mig pa en sak per dag nu istället. Och njuter, det lovar jag att jag gör :)



Ida, tack för att du delar med dig. Det hjälper att höra att det inte bara är för mig som det är tufft ibland. Och skönt att höra att kläderna kommer passa sa smaningom ;)



Och tacka alla för era tips och stöd. Det hjälper nat otroligt bara att veta att man inte är ensam.



Kramar till er alla!

Kommentera här: