Sleepless in Warsaw..

Det blir inte mycket sömn för mig just nu. Och alla som bara tjatar om hur man ska passa på att sova innan bebisen kommer. Men det går inte! De senaste nätterna har jag spenderat minst hälften av tiden på soffan i vardagsrummet.

För att ge er en ide om varför sömnen inte kommer....

* Stark thai mat. Nej, inte det bästa att äta just nu. Hälsbranna från hell!
* Tyngdlagen. Jag kan inte vända mig i sängen. I går var jag tvungen att ställa mig upp för att kunna lägga mig på andra sidan. Väldigt praktiskt!
* Gaser i magen. Som inte sitter i magen längre utan mer i bröstkorgen och i ryggen. Gaserna och Bubble slåss om platsen kan jag meddela. Inte skönt.
* åska! Det var ett hejdundrande åskväder här i natt. Hjalpte inte mig när jag otåligt väntade på John Blund.
* älskade lilla Bubble, som inte känns så liten längre, har helt vänt på dygnet och kör numera break dance uppträdanden hela nätterna. Känns lovande nu när hon snart ska komma ut... På nätterna ska man ju sova!

Positivt med detta är jag för första gången pa 11 år tittar pa svenska Rapport. Det tackar vi iPhonen för! Alla gravida borde få en iPhone av staten.. ;)

Och Bubble, bara så att du vet. Allt är klart. Du får gärna komma nu.
1 Jenny:

skriven

Kan föreställa mig att det är jobbigt för dig. Tycker också att det är väldigt svårt att komma till ro på nätterna.

Tänk att snart är er lilla tjej här- så underbart!



Må väl! Kramar

2 Helena:

skriven

Åh...fina Bubble...jag hoppas att hon behagar komma ut snart så mamma Lisa får sova lite(?). Känner på mig att det är dags när som helst... Kram till er båda!

3 Ellinor:

skriven

Jag har inget att jämföra med, men att döma av vänners berättelser så verkar det vara ett ganska vanligt förekommande fenomen att de veckorna innan födelsen helt slutar sova. Inte av egen vilja utan som ett resultat av naturen? Sedan sover man helt plötsligt jätte bra dagarna innan?

Hoppas att ni inte behöver vänta så länge på lilla Bubble.

Kram

4 Miss Marie:

skriven

Spelar ingen roll om du sover nu eller inte, sömn kan inte lagras så du kommer vara lika trött sen ändå! ;) Med det sagt, det kan vara skönt att vara utvilad inför förlossningen... Men man klarar av det ändå!



Dina fötter är verkligen svullna nu! Det är nog en fördel med att föda på vintern, då slipper man iaf värmen! Men snart är det över, stå ut ett tag o snart har du Bubbles i din famn! :)

5 Karro:

skriven

Vad spännande och vad tiden har gått fort. Nu är snart bubble ute hos er. Snart kommer inlägget som vi alla väntat på, med bild på underverket. Kram Kram

6 Solli:

skriven

Snart, snart så kommer söta lilla Bubble ska du se :-) Låt henne bara dansa klart därinne så kommer hon när hon är klar! Massor av kramar! p.s. jag skickade ett sms till din mobil med mitt nr för ett tag sedan, för visst har du kvar samma nr eller har du bytt? isf skicka jag mitt nr via FB.

7 Emma:

skriven

Oj, oj, oj vad det är spännande nu. Allt kommer att gå finfin och snart, när som helst har du din lilla fina i dina armar. Jag minns också hur alla sa så, att jag skulle passa på att sova innan. Sen när hon är ute kommer samma människor att säga "sov när bebisen sover". Jag önskar dig all den sömn du kan få, när det än är! Kram

8 Fröken Isakson:

skriven

Usch ja, det är så svårt att sova på slutet. Hoppas bebis kommer snart. Kram kram Linda

Kommentera här: