Dagen innan du kom

Det är söndag eftermiddag och ikväll ska vi aka in till förlossningen. Imorgon bitti ska du äntligen komma till oss. Efter alla dessa ar av otrolig längtan sa är vi snart tillsammans. Imorgon. Det gar nästan att ta pa. Men känns ända sa otroligt langt borta och overkligt.

 

Allt är klart för dig här hemma nu. Och oron och rädslan som mamma burit inom sig sen den där dagen i september börjar lätta lite lite grann. Tararna rinner när hon lyssnar pa CD:n med svenska barnsanger som mormor köpt till dig. Längtar sa tills vi sjunger dom tillsammans.

 

Pappa tycker att det är jättespännande och fixar med telefonlistorna med alla som vi maste meddela imorgon. Det är manga som längtar efter dig. Pappa är nog lite nervös fast han inte riktigt visar det.

 

Mamma är inte alls orolig för kejsarsnittet som är planerat tills imorgon bitti. Inget av det spelar nagon roll. Det enda vi längtar efter är att äntligen fa se och höra dig och halla dig i vara famnar.

 

Varan älskade Bubble, ingen är  mer efterlängtad än du. Vi älskar dig sa !

 

 

 

Pa vag till BB....

 

 

Och fyra dagar senare fick vi antligen aka hem med var efterlangtade skatt.

1 sara:

skriven

storbölar



Det är så... stort. Och i synnerhet som jag vet hur lång vägen varit!



XXX

2 Miss Agda:

skriven

Och så kom tårarna IGEN! Er resa och story är något som jag ofta tänker på och som bevisar att man måste våga kämpa för det man vill och tror på. Amaya har fått världens bästa föräldrar! KRAM på er!

3 Ellinor:

skriven

Jag blir alldeles tårögd. Jag är så otroligt glad för er skull! Barn är verkligen en gåva och när jag vet hur länge ni längtat efter detta så är jag så otroligt glad över att ni nu har er Amaya hos er!

Stor kram

4 Anna:

skriven

Så fint skrivet!



Kram

5 Catrine:

skriven

Tårarna nära...minns så väl den där känslan när allt närmade sig, även om vi var lite oförberedda på att våra små ville titta ut lite väl tidigt. En lättnad att få se och hålla de små pyrena som vi längtat sååå efter. Lycka till och kraaam!

6 Sara:

skriven

Här har jag inte varit inne på hur länge som helst och det första jag ser är bilden på dig som höggravid och sen eran underbara dotter! Har helt missat att du var gravid och att erat mirakel nu är här! Ett jätte stort grattis till er båda, visst är det häftigt att våra mirakel äntligen är här efter år av längtan.



Många grattiskramar

7 Lycka77:

skriven

Så fantastiskt! Det är en underbar känsla att få träffa sin dotter och jag är så glad att du äntligen fått varit med om det!

8 Miss Marie:

skriven

Visst är det en underbar känsla att få gå hem med sitt barn! När man kommer hem som en familj för första gången, den känslan är som inget annat!



Hoppas du återhämtar dig bra efter snittet!

9 Tulip:

skriven

....och nu har vår lilla dotter anlänt till världen! 15 juni kl 14.16 kom hon ut I raketfart! Parkerade bilen vid BB kl.13.00 och 14.16 föddes hon, 3280gr och 51cm. Nu har vi tva mirakel här hemma och familjen är fullbordad! Lilla Elsa är en tjej som vet vad hon vill....mamma får ligga I ordentligt! Hoppas allt bra m er och mys!

10 Emelie:

skriven

Så himla fint berätatt Lisa. Det är som en saga! Vill du berätta varför ni hade planerat kejsarsnitt eller är det för personligt? I vilket fall hoppas jag att du repar dig snart och att ni fortsätter att njuta av denna första tiden med Amaya.



Kram

11 angelica:

skriven

Åh, herregud så fint inlägg.. & ett stort grattis!

12 [FOTOBLOGG] med Författar intresse:

skriven

I min blogg får du följa mitt liv om hur det är att ha ADD uppmärksamhetsstörning. Du får också se en massa fotografier och läsa berättelser jag skrivit.

Eller varför inte bara gå in på bloggen & vara med i min Dagens Blogg tävling ? :D

13 Fröken Isakson:

skriven

Underbart skrivet. Så vackert. Kramar Linda

14 maja-STYLE & LIFE by Leia:

skriven

Jag och Milla bölar ikapp tror jag:)

Det är så stort och så obeskrivligt....och då talar jag bara om min erfarenhet som inte alls innehåller samma kamp, längtan och rädsla som er....även om våran start kanske blev lite väl omtumlande;)



Kramar och hoppas att en dag få träffa lilla underverket.



Kommentera här: