Vara har och nu

Om det ar nat som Amaya har lart mig de har 6 veckorna sa ar det att det ar absolut ingen ide att stressa nar man ar med henne. Saker maste fa ta den tid det tar. Borjar man stressa sa tar det 3 ganger sa lang tid. Hon maste fa den tid hon behover for att ata, och rapas. Och maste blojan bytas precis innan man ska ivag sa ar det sa det ar. Det andra maste fa vanta. Later kanske sjalvklart, men innan jag kom till insikt om detta sa holl jag pa att bli galen.

Sa lugn och fin sa lange Amaya ar med alltsa, och super mega effektiv nar hon sover eller ar med pappa!

Idag blev det en snabb promenad med vagnen nar Amaya sov. Har fick jag ocksa ova min flexibilitet for det borjade sa klart sporegna efter en kvart... Smajoggade hem och hann med lite express styrketraning pa gymmet innan skruttan borjade vakna i vagnen. Kandes bra!




1 Ellinor:

skriven

Jag kan tänka mig att man kommer till en och annan insikt den dagen man får barn. Många tidigare ställningstagande och prioriteringar som ställs på sin spets, men i mångt och mycket så verkar det göra människor till bättre personer!

Kram och lycka till med allt!

Kommentera här: