Jag är besatt

Min hjärna verkar inte kunna tänka på något annat än graviditet och förberedelser just nu. Tur att jag har en engagerad mamma och vänner. För ärligt talat, hur kul är det egentligen att höra och läsa om sånt dagarna i ända om man inte är i samma fas själv? Men jag kan inte hjälpa det, har ju längtat så länge. 

My name is Lisa and I am a babyzilla.

Och nu vill jag ha smakråd på färg på eventuell skötväska. Som jag förövrigt verkar vara beredd att spendera en förmögenhet på... 





Båda kommer från Lin & Leo och jag gillar nog den översta bäst. Men, vagnen vi är 99% säkra att vi vill ha är i färgen "sand" (beige..) och då tror jag den mörka passar bäst. Vilka i-landsproblem... Jag hör ju hur det låter när jag läser det, men skulle ändå uppskatta era råd. 

Vad tycker ni? Har ni några andra tips på skötväskor i läder?

1 Ellinor:

skriven

Rent färgmässigt gillar jag också den översta bäst, men om vagnen nu kommer att gå i beige, blir det nog snyggast med den mörka.



Förstår att du/ni är mer eller mindre besatta för tillfället, men är det inte just det man skall vara när man är gravid. Det är ju något alldeles fantastiskt som hänt er och jag tycker ni gör helt rätt i att ta vara på varje liten sekund av lyckan! Det är så roligt att vi (jag) får vara med på ett litet hörn här i bloggen.



Kram

2 Emma:

skriven

Ta någon annan färg på vagnen och låt den matcha skötväskan ist :) tycker att den övre helt klart var snyggare, fast båda fina.

3 Du + jag och framtiden:

skriven

Haha, ett fantastiskt I-landsproblem! =) Rent spontant tycker jag att den ljusare är finare, men det beror ju på färgen på vagnen. Har du ingen bild på den tilltänkta vagnen?

4 Sandra:

skriven

Du har all rätt att ha all fokus på Bubble och det tycker jag att du ska ha :) Tycker också bäst om den översta väskan. Kram från Sandra

5 Lisa:

skriven

Vad skönt att se att ni inte tycker att jag är helt knäpp ;)



Ellinor, du gjorde mig alldeles rörd med din kommentar.



Emma, fast da blir nog mannen galen.. ;) Maste hitta en annan lösning.



Du+Jag, haller med dig om färgen. Vagnen vi tänkt oss är denna och jag tycker inte riktigt att det passar ihop:

http://cdn.comfortfirst.com/images/variant/large/147544.jpg



Sandra, skönt att höra :) Mmm, den är ju snyggast faktiskt..



Kram pa er!

6 Mikaela:

skriven

Tänk på en sak - väskan får inte var för tung!!! Den ska packas med mycket sen ska den bäras, tillsammans med en bebis som växer + en rock-a-tott kanske. Eller så ska den hänga på en vagn som ska dras...

Sorry att jag är så tråkigt praktisk... ;-)

Och du, jag älskar att prata graviditeter och förlossningar så: "anytime"!!!



Kramar i massor

P.S. Väskorna är skitsnygga!!!! :-)

7 Emelie:

skriven

Översta väskan, plus att den är snygg även som vanlig väska efteråt! Fast om det är äkta skinn kan den understa bli riktigt snygg lite sliten med men den ljusa kan vara snygg även till sandfärgad vagn.



Kram

8 Emelie:

skriven

Vilken rolig vagn förresten, känns lite typiskt fransk, kompakt och smart för stadsliv. Är det en liggvagn så som den ser ut? Förlåt min okunnighet!

9 Kajsa:

skriven

Jag tycker den oversta..... Tycker att den passar helt ok med vagnen, det spelar ju ingen roll. Maste saga att det ar vart att spendera pegar pa en snygg baby bag eftersom det ar den anda vaska du kommer att anvanda det narmaste aret.... Och dom var snygga, kanns lite mer som en vanlig vaska, man kan anvanda den som hand bagage senare och fa plats med laptoppen, valdigt handy.... Njut sa mkt du kan av gravideteten, det ar en harlig period, men glom inte bort att det inte slutar i V40, det ar ju bara borjan, jag vet att jag sjalv var fokuserad pa graviditeten och fodseln och sen kom bebisen ut och jag hade ingen aning om vad jag skulle gora for nagon san bok hade jag ju inte last!!! Inte for att man behover lasa sa mycket, det loser sig och det ar egentlgen viktigast att bara lyssna pa bebisen och forsoka forsta vad den vill. Kram.

10 MirandaK:

skriven

Förstår dig precis, just nu försöker jag hitta en sajt som säljer min "älskling" så jag kan spara några kronor - men jag väntar tills unge herrn har kommit. För er tror jag att det är bäst med en väska som har helt annan färg än vagnen.

11 Avlängtantilldig:

skriven

Hej!

Såg din kommentar på min blogg.

Jag har BF 14/6 - kändes som en evighet tidigare, nu känns det plötligt verkligt att bebisen kommer att vara här snart! :-)

Hoppar över att ge "råd" om väska - jag är sån som har en väska (ofta billig i tyg) tills den är utsliten, sen är det en plåga att behöva gå och köpa en ny. Har sån flax att jag fått två skötväskor så jag behöver inte tänka på det heller. :-)

12 MDB:

skriven

Känner igen det där med att bli helt insnöad på bara en sak... Själv höll jag på och dividerade vilken skötväska vi skulle ha i flera månader. Jag köpte tom en som jag lämnade tillbaka för att jag ångrt mig...



Av de två väskorna tycker jag den ljusare var snyggare.

13 Miss Marie:

skriven

Jag gillar ju den ljusare, men det är ju en smaksak! Vår är ju också beige från storksak + att vi har en beige vagn (bugaboo) o jag tycker det funkar bra ändå! Har du chans att gå att klämma på väskorna nånstans så tycker jag du ska göra det, eller kolla på några andra skötväskor i läder så att du inte tycker de är för tunga. Jag tycker inte min är för tung, o om den nu är något tyngre än de vanliga svarta nylonväskorna så väger den upp det med att vara snygg! ;)

14 Mia:

skriven

Varför måste väskan passa med vagnen? I don't get it :-O Jag skulle ta den ljusa just nu...

15 Froken Tvartemot:

skriven

Jag tycker faktiskt att den morka ar snygg och framforallt mindre vanlig. Cognacsfargat har jag sett sa mycket att det ar lite trsit. Sandfargad barnvagn supersnyggr och matachar definitivt battre med den morka! Tycker jag! annars skulle jag saga att om det fanns mojlighet att prova kanna in real life ta med vagnen och mannen. Jag later alltid min man bestamma. vill se fin ut for honom och han ar inte sa trendfokuserad vilket kan vara skont!

16 Froken tvartemot:

skriven

skulle morkbla vagn vara snyggt med cognacsfargad vaska? ska ni vara mycket i solen typ 30 grader med vagnen sa ta en ljus vagn?

17 maria jose blancas.:

skriven

hola lisa,te veo muy muy ¡¡¡gordita¡¡¡¡y muy guapa,he visto el bolso para pañales que te gusta,perooooooooooooooo,,,,aqui en españa seria un buen bolso para ir a una fiesta,jjjjno para llevar pañales¡¡¡nunca he visto un bolso como ese para el hospital,se van a creer que vines de alguna comida o algo asi,,,,,pero me gusta mucho,espero que te cojan todas las cosas para babell,y para ti.un beso

18 Marianne:

skriven

Oooh, skotvaskor! Helt galen i dem! Praktiskt och snyggt och jag smalter! :)



Har har de ratt praktiska skotvaskor i lader:

http://www.willvin.se/sv/kollektion



Dessaar iofs inte i lader men ratt trevliga att titta pa! Speciellt da de ar fargglada, kanske trevligt nu for sommaren? :)

http://www.dadadoo.se/skotvaskor.html



Wohoo, titta dessa! Snygga! (Och dyra! Smakar det sa kostar det... ;) )

http://www.miabossi.com/store/



Har fanns ju hur mkt som helst! Tyckte sjalv ratt bra om Sofia modellen, men 400USD kanns anda lite i overkant...

http://www.storksak.com/shop.php?shopcatid=11



Gah! Bara for det sa kanner jag for att uppdatera var skotvaska igen for att jag googlat runt sa mkt nu!

Kommentera här: