Det går trögt

Alltså, jag bloggar cirka 10 gånger om dagen. I mitt huvud! Jag har massor med idéer och texterna bara kommer av sig självt. Men när jag väl har tid så blir det inte särskilt raffinerande!

Men eftersom jag slängde ihop en sån himla mumsig middag till mig själv så bara måste jag göra ytterligare ett sånt här halvdant inlägg. Hoppas ni har överseende.

Hade massor med kantareller som jag var tvungen att göra nåt med, kycklingfilér och lite annat. Men ingen direkt motivation. Så med mina basingredienser som jag alltid har hemma, fetaost, pesto och tomater så gjorde jag så här.

Fyllde kyckligen med fetaost, saltade och pepprade och bredde sen på pesto. La kycklingen, två tomater och lite paprika i en form och körde in det i ugnen. Stekte kantarellerna, hällde över matlagningsgrädde och en knorr "persilja och vitlök". Sen hällde jag även över det i formen och körde allt i ugnen i cirka 20 minuter till.

Blev hur gott som helst! Och nu har jag lunch till imorgon också.





Ja ni, det ser kanske inte så smarrigt ut... men det var det!!

1 Ellinor:

skriven

Fantasin har verkligen inga gränser! Det är fascinerande hur mycket man kan göra av lite rester man har hemma.

Skönt att ha lunchen ordnad nu också.

Kram

2 Lisa:

skriven

Jag bloggar också en massa mentalt, men det händer inte så mycket i verkligheten på min blogg :(

Så gott det ser ut med kantareller! God höstmat låter det som.

Kramar

3 Emelie:

skriven

Varför kan man inte tänka fram blogginlägg? Det har jag verkligen tänkt på, det blir ju alltid bätre när man tänker på vad man ska skriva men sen hinner man ju inte alltid eller så tappar man inspiration när man väl sitter där. Förresten lät din middag riktigt smaskig!

4 Sara:

skriven

Jag är likadan. Hinner dock inte blogga alls känns det som.. och ännu mindre svara på kommentarer/kommentera hos andra. :/



SV: Jag inväntar mens, och ska sen börja spraya runt dag 23... Hur ser era planer ut?



Kramar i massor

Kommentera här: